جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گوگل و پروژه Open Compute

به نظر می رسد که غول جستجوی اینترنتی گوگل تصمیم گرفته تا به تیم پروژه Open Compute بپیوندد که توسط فیس بوک معرفی شده بود. فیس بوک تصمیم خود را با به نمایش گذاشتن طراحی یک رک 48 ولتی اعلام کرد. علاوه بر این، گوگل قصد دارد پروتکل ارتباطی مسن SNMP را نیز متوقف کند.

گوگل و پروژه Open Compute


پروژه (Open Compute Project (OCPحدود 12 سال پیش توسط فیس بوک معرفی شد که مسیر جدیدی را برای کاربران نهایی شرکتی باز می کرد. این مسیر جدید به شرکت ها اجازه می داد تا دور هم جمع شوند و منابع خود را درباره طراحی ابزار دیتا سنتر شخصی به اشتراک بگذارند. این گردهمایی به آنها تضمین می دهد که هزینه طراحی این ابزار مقرون به صرفه باقی بماند و هیچ قابلیت غیر ضروری دیگری که باعث افزایش قیمت آن برای فروشندگان سنتی شود نیز در آن قرار نگیرد.
سایر نام های معروف ارایه دهنده سرویس های ابری مانند مایکروسافت نیز از این ایده استقبال کرده اند و اکنون شنیدن نام گوگل که بسیاری از دیتا سنترهای پیشرفته جهان را حمایت و تولید کرده است، بسیار خوش آیند به نظر می رسد چرا که این غول تکنولوژی با شرکت در این پروژه در نهایت تعهد خود را به این مساله نشان داده است.
اولین مشارکت گوگل، طراحی یک رک جدید است که می تواند انرژی را با 48 ولت به سرورها توزیع کند. هم اکنون در بسیاری از دیتا سنترهای فعال عادی، از سیستم 12 ولتی استفاده می شود. چنین قدرتی باعث می شود که گوگل بتواند ابزارهای محاسباتی بسیار قوی تری را آماده کند و بنابراین سیستم های جدید بسیار قدرتمند تر و موثر تر از سیستم های 12 ولتی قبلی عمل خواهند کرد و می توانند انرژی هدر رفته در روند تبدیل الکتریکی را تا 30 درصد کاهش دهند که دست آورد شگفت انگیزی به حساب می آید.
همچنین گوگل ادعا کرده که این تکنولوژی هم اکنون برای استفاده عموم آماده است چرا که این شرکت توانسته تا این لحظه هزاران رک جدید را در دیتا سنترهای خود تولید کند.

 

منبع تک شو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *