جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اپل و واقعیت مجازی

اپل گزارش نشریه فاینانشیال‌تایمز مبنی بر به خدمت گرفتن Doug Bowman، یکی از محققان برجسته حوزه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را تأیید کرد. داگ بومن استاد علوم کامپیوتر دانشگاه ویرجینیا (Virginia Tech) است که ریاست مرکز تعامل انسان-کامپیوتر (Center for Human-Computer Interaction) این دانشگاه را بر عهده دارد.

اپل و واقعیت مجازی


وی به‌واسطه تحقیقاتی که در حوزه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده داشته است، جوایز متعددی را کسب کرده و عضو یکی از پنج تیمی است که از سوی مایکروسافت برای کار بر روی فناوری هولولنز انتخاب شده‌اند. طی سال‌های اخیر، میلیاردها دلار از سوی سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ، به‌منظور تحقیق‌و‌توسعه فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده سرمایه‌گذاری شده است و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند هر دوی این حوزه‌ها می‌توانند در آینده، نقطه عطفی در بخش‌های سرگرمی و صنعت باشند؛ هرچند اپل در مقایسه با شرکت‌هایی نظیر فیس‌بوک، گوگل و مایکروسافت با هیاهوی کم‌تری وارد این حوزه شده است؛ اما می‌توان نشانه‌هایی از حرکت این شرکت به سوی فناوری‌های واقعیت مجازی را تشخیص داد؛ به‌طور مثال در ماه می گذشته، اپل یک شرکت آلمانی فعال در حوزه واقعیت افزوده به نام Metaio را خرید.

شرکت Metaio بر روی فناوری کار می‌کند که قادر است هر سطح فیزیکی را تبدیل به یک صفحه لمسی کند. Piper Jaffray تحلیل‌گر ارشد مؤسسه Gene Munster معتقد است که شرکت اپل به دنبال توسعه ابزاری مبتنی بر واقعیت افزوده است، چیزی شبیه یک عینک الکترونیکی تا در نهایت آن‌را جایگزین گوشی آی‌فون در بازار کند. در حال حاضر اپل در وب سایت خود، عینک واقعیت مجازی ساخته شده توسط شرکت Mattel را به قیمت 30 دلار به‌فروش می‌رساند که گوشی آی‌فون در آن قرار می‌گیرد.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *