جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


خلاقانه‌ ترین گجت‌ها در نمایشگاه CES 2016

این نمایشگاه جایگاهی برای معرفی جدیدترین دستاوردها در زمینه‌ی محصولات مصرفی و ابزارهای الکترونیکی است. امسال هم تقریبا همه شرکت‌های بزرگ از سراسر دنیا در لاس‌وگاس جمع شدند و به معرفی محصولات نوآورانه‌ی خود پرداختند. اگرچه نسبت به سال‌های قبل تعداد کمتری گجت هوشمند و خلاقانه در این نمایشگاه معرفی شد، اما برخی محصولاتی که به معرض نمایش گذاشته شد شگفتی بسیاری را برانگیخت.

khalaghane tarin gadget ha dar CES 2016

نمایشگر ۱۸ اینچ تاشوی ال‌جی

نمایشگر ۱۸ اینچی جدیدِ ال‌جی، منعطف و قابل جمع شدن است. این نمایشگر که از نوع OLED است شاید در آینده‌ی نه چندان دور به روزنامه‌ی الکتریکی یا تبلت جمع شدنی تبدیل شود.

محاسبه میزان چربی‌سوزانده شده با تنفس

کمپانی LEVEL گجتی را معرفی کرد که از طریق تنفس، میزان چربی سوزانده شده را تشخیص می‌دهد. این دستگاه شبیه ابزارهای تشخیص الکل است که پلیس برای شناسایی راننده‌های متخلف استفاده می‌کند. افرادی که بدنبال تناسب اندام هستند می‌توانند بعد از هر تمرین میزان چربی سوزانده شده را محاسبه کنند و از این ابزار برای شناسایی حرکاتی که بیشترین چربی را می‌سوزاند بهره ببرند.

تنظیم خودکار کمربند هوشمند

Belty یکی از گجت‌های جالبی‌ است که امسال به نمایش گذاشته شد. این کمربند هوشمند بصورت خودکار تنظیم می‌شود. همچنین این ابزار کاربرد سلامتی نیز دارد؛ به این ترتیب در صورتی که کاربر مدت زمان زیادی بی‌تحرک باشد، یا حتی برای نوشیدن آب به کاربر هشدار می‌دهد.

اولین گجت پوشیدنی مترجم جهان

ili گجتی پوشیدنی است که به ادعای توسعه‌دهندگانش با استفاده از آن نیازی به یادگیری زبان‌های دیگر نیست و می‌توان به زبان مادری، دیگران را از منظور خویش آگاه کرد. ili حین صحبت کردن کاربر شروع به ترجمه می‌کند؛ بنابراین طرف مقابل به راحتی می‌تواند صحبت‌های رد و بدل شده را متوجه شود. این گجت هم‌اکنون زبان‌های انگلیسی، ژاپنی و چینی را ترجمه می‌کند و در آینده زبان‌های دیگر هم به آن افزوده خواهد شد.

کلاه ایمنی هوشمند بی‌ام‌و برای موتورسواران

بی‌ام‌و از کلاه ایمنی هوشمندی رونمایی کرده که به واسطه‌ی نمایشگر تعبیه شده روی آن، علاوه بر نمایش اطلاعات عمومی همچون سرعت، وضعیت سوخت و نشانگر دنده، قابلیت تشخیص علایم جاده و اعلام خطر به راننده را نیز دارد. همچنین دوربین‌هایی در بخش جلو و پشت کلاه تعبیه شده که امکان ضبط ویدیو رو داشته و البته تصاویر پشت را به راننده نمایش می‌دهد.

 

منبع : zoomit

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *