جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


5G در سال 2020 در استرالیا

با ورود فناوری شبکه موبایل 5G دیگر خبری از بافرینگ فایل‎های ویدیویی و تاخیر در تبادل اطلاعات موبایل نخواهد بود. طبق گفته مدیر ارشد بخش فناوری استرالیای شرکت وودافون؛ بنوا هانسون، آینده این فناوری نوظهور چندان دور نیست. او در یک گفتگوی مطبوعاتی در سیدنی گفت استرالیا به زودی از این خدمات فوق سریع موبایل بهره‎مند خواهد شد.

اینترنت 5g استرالیا
توسعه نسل پنجم شبکه‎های موبایل یا همان 5G که پیش‌بینی می‎شود انقلابی در سرعت دانلود را به وجود آورد، در سراسر جهان به سرعت در حال جذب سرمایه‌گذار است. این فناوری نه تنها به شما کمک خواهد کرد که فایل‎های ویدیویی زنده را بدون وقفه روی تلفن خود تماشا کنید، بلکه انتظار می‌رود 5G بتواند بستری را برای گسترش سایر فناوری‎های جدید و پیشرفته از اینترنت اشیا تا خودروهای خودران فراهم سازد.

هانسون معتقد است استرالیا در میان اولین کشورهایی خواهد بود که تا سال 2020 (یا یک سال این طرف و آن طرف) فناوری 5G را به شبکه موبایل خود اضافه می‎کند. او ضمن اشاره به سابقه استرالیا در پذیرش و انطباق پذیر بودن این کشور با فناوری‎های نوظهور گفت: «استرالیا با اشتیاق فراوان حضور تلفن‎های هوشمند را پذیرفت و ضریب نفوذ این فناوری در حال حاضر در این کشور یکی از بالاترین‎ها در دنیا است. آمادگی برای پذیرش چیزهای جدید بسیار بالا است و شما جمعیتی دارید که تا حد زیادی استطاعت پذیرش چیزهای جدید را دارند. ما تصور می‎کنیم به محض آماده شدن 5G استرالیا به سرعت آماده بهره برداری از آن خواهد بود.»

4G که از اوایل سال 2011 وارد استرالیا شد، به طور گسترده‎ای مورد استقبال قرار گرفت. طبق گفته هانسون، بیش از 70 درصد از مشتریان وودافون هم اکنون از 4G روی تلفن‎های خود استفاده می‎کنند و او پیش‌بینی می‎کند این رقم در سال 2016 به 90 درصد برسد. او می‎گوید: «شاید تصور آن کمی‎ مشکل باشد اما ما هنوز هم مشتریانی داریم که همچنان از 2G استفاده می‎کنند.»
در سال 2015 وودافون قراردادی را با شرکت ارائه دهنده خدمات مخابراتی TPG به امضا رساند تا شبکه فیبرنوری خود را گسترش داده و بستر لازم برای دسترسی به فناوری 5G توسط این شرکت را فراهم کند. هانسون می‎گوید انجام چنین کاری در حجم وسیع نیاز به زمان دارد و ما در حال پیشرفت هستیم.

هنوز برای قضاوت کمی‎ زود است، اما نشانه‎های زیادی وجود دارد که 5G می‎تواند روند بازی را کاملا تغییر دهد. هر چند هنوز در عمل آزمایشی انجام نشده است، در سال 2015 دانشمندان بریتانیایی ادعا کردند که موفق به شکستن رکورد سرعت تبادل داده در اتصالات 5G تا سرحد یک ترابیت در ثانیه شده‎اند. از لحاظ نظری با چنین سرعتی می‎توان یک فایل با حجم 100 برابر یک فیلم سینمایی را تنها ظرف 3 ثانیه دانلود کرد.

وقتی در این گفتگوی مطبوعاتی پرسیده شد که در سال 2020 ما شاهد چه سرعتی در یک شبکه 5G خواهیم بود، پاسخ سرپرست گروه فناوری وودافون، یوهان وایبرگ بسیار کوتاه بود: «ما هنوز نمی‎دانیم.» او در ادامه گفت: «ما به دانش و بینش بیشتری برای رسیدن به سرعت‎های بالاتر نیاز داریم.» دستیابی به دانش و چشم‌انداز بیشتر مستلزم کمک گرفتن از تفکرات جمعی است که همچنان در سطح جهانی در حال انجام است. در حال حاضر بخش خصوصی صنعت مخابرات استرالیا در حال مذاکره با دولت برای دریافت مجوز باندهای فرکانس جدید است.

یکی دیگر از خدمات دهندگان بزرگ موبایل استرالیایی به نام Telstra نیز خبر از کار روی شبکه 5G اختصاصی خود را می‎دهد. در مجمع عمومی‎ سالانه 2015 شرکت Telstra، مدیرعامل سابق آن، اندرو پن خبر دستیابی به شبکه 5G تا سال 2020 در استرالیا را تایید کرد. او گفت: «فناوری 5G شکل تازه‎ای به اینترنت اشیا خواهد داد. شما می‎توانید جهانی را در سال 2020 تصور کنید که در آن تقریبا هر چیز قابل متصل شدنی به یک شبکه عظیم متصل خواهد شد.»

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *