جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


عکستان چقدر بیاد ماندنی است

محققان کامپیوتر MIT‌ یک الگوریتم نوشته اند که به شما کمک می کند تا تعیین کند که کدام قسمت های تصویرتان بیشتر در ذهن می ماند. این برنامه که MemNet نام دارد از هوش مصنوعی استفاده می کند تا یک نقشه حرارتی بسازد که تعیین کند کدام قسمت تصویر شما از نظر ظاهری بیشتر جلب توجه می کند و در خاطر می ماند.

عکستان چقدر بیاد ماندنی است

الگوریتم های یادگیری عمیق از آموزش انسان ها استفاده می کنند تا به الگوریتم آموزش دهند چه گونه می تواند فرآیند های پیچیده را تکمیل کند. در طول زمان، این الگوریتم ها باهوش تر می شوند و می توانند از پس کار های سختی مانند این نیز مانند انسان ها یا حتی بهتر از آنها بر بیایند.

محققان برای اینکه MemNet را تعلیم دهند، هزاران تصویر از مجموعه از دیتا های مختلف را جمع آوری کردند. هر تصویر بر این اساس یک امتیاز گرفت که انسان ها بعد از دیدن این تصاویر تا چه حد آنها را به خاطر سپرده بودند.

بعد از تکمیل این آموزش ها MemNet در برابر افراد واقعی حاضر شد و تصاویری را که تا کنون ندیده بود امتیار دهی کرد. MemNet 30 درصد از هر الگوریتم مشابه دیگر یا با درصد کمی اختلاف از انسان ها بهتر عمل کرد.

این برنامه به صورت آنلاین قابل دسترسی است، پس من تصمیم گرفتم تصویری را که هفته پیش در باغ وحش سن دیگو گرفته بودم، آزمایش کنم.

همانطور که انتظار می رفت، روشن ترین طیف رنگی قرمز را به قسمت جلو تصویر یعنی ناحیه هایی که تجمعی از فلامینگو هست اختصاص داد. بقیه نواحی کمتر خاصیت به یادماندنی بودن داشتند، مگر اینکه به قسمت سمت چپ در بالای تصویر برسیم که می شود از آن در یک موزائیک یا چیزی مانند این ازش استفاده کرد.

این تصویر از 1 نمره حدود 0.598 امتیاز گرفت.

محققان می گویند که هر تصویری که بالای 0.5 امتیاز بگیرد، توسط نصف کسانی که حداقل بیش تر از 100 ثانیه آن را مشاهده کنند، در حافظه شان ثبت می شود.

استفاده هایی که می شود از این برنامه در آینده کرد شامل برنامه های ویرایش تصویر، ابزار قدرتمندی برای تبلیغات و بازاریابی و منابع آموزشی (کسانی که در حفظ کردن مطالب درسی با مشکل رو به رو هستند) می شود.

منبع: TheNextWeb

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *