جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گوشت بدون کشتار در راه است

امیدواریم شما هم مانند ما از جمله طرفداران حقوق حیوانات نباشید که همزمان در قالب یک دوگانگی از خوردن کباب‌های خوشمزه هم لذت می‌برند . دوگانگی یادشده باعث شده از یک‌طرف کشتن حیوانات به‌منظور استفاده از گوشت و اعضای دیگر بدن آن‌ها را تقبیح کنیم (و حتی در زیر ویدئوهایی که در فضای وب از شکار حیوانات و یا کشتن آن‌ها منتشر شده عکلس‌العمل‌هایی سخت نشان دهیم) اما از سمت دیگر عاشق باربیکیو و یا حتی غذاهای فست فودی که از انواع و اقسام گوشت این حیوانات در آن‌ها استفاده شده، باشیم.

گوشت بدون کشتار در راه است

با این وجود به‌نظر می‌رسد به زودی شاهد راهکار جدیدی در این خصوص خواهیم بود. پیشرفت‌های جدید در پرینت سه‌بعدی در کنار امکان کاشت بافت‌های جانوری در فضای آزمایشگاهی باعث شده انتظارها برای مشاهده گوشت‌های بدون کشتار در سوپرمارکت‌ها از اوایل سال 2018 بیش از پیش قوت بگیرد.

بد نیست بدانید که در حال حاضر دانشمندان موفق به کشت بافت‌های مختلف در خارج از محیط بدن شده‌اند تا با عرضه آن در سطح وسیع به بازار، پرسش‌های جدیدی شکل گیرد. پرسش‌هایی مانند اینکه آیا از این به‌بعد بازهم شاهد گیاهخواری خواهیم بود؟

این در حالی است که دو سال قبل، گروهی از محققان آلمانی موفق به تولید اولین برگر پرورش داده شده در محیط آزمایشگاه شدند. برگری که نهایتا در لندن سرو شد اما هزینه تولید آن 325 هزار دلار بود! با گذشت دوسال، قیمت تولید محصولی اینچنینی به مراتب کاهش یافته و محققان توانسته‌اند فرایندهای تولید اینچنینی را سریع‌تر و در قالب هزینه‌های کم‌تر، اجرایی کنند.

بدنیست بدانید روزانه 23 میلیون مرغ تنها در ایالات متحده آمریکا کشته می‌شوند. شرکت MAF که در زمینه تولید محصولاتی اینچنین در محیط آزمایشگاهی فعالیت دارد امیدوار است تا اوایل سال 2018 با تولید انبوه گوشت‌های بدون کشتار، به بربریت در قبال حیوانات خاتمه داده شود.

جیسون ماتنی، گیاهخوار و محقق دانشگاه مریلند در خصوص فعالیت‌های این شرکت، اینچنین می‌گوید:

” مزایای اخلاقی و سلامتی زیادی را می‌توان در این روش مشاهده کرد. از نظر تئوری ما می‌توانیم سلول‌هایی را از هر نوع گونه حیوانی که با هدف استفاده در چرخه غذایی پرورش داه می‌شود جمع آوری کنیم که روشی به مراتب بهتر از سلاخی 40 میلیارد حیوان در هر سال است. این روند تاثیرات مثبتی هم بر روی محیط زیست و حفظ گونه‌های جانوری خواهد داشت.”

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *