جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اولین اسلحه ساخته شده با پرینتر 3D

جیمز پاتریک دانشجوی مهندسی مکانیک با اسلحه PM522 Washbear خود توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد، یک هفت تیر pepperbox ساخته شده توسط تکنولوژی پرینت 3D که قادر به شلیک تا 8 گلوله بین هر بار بارگذاری مجدد است. به جز گیره یک نوار ارتجاعی و یک پین شلیک فلزی و میله های فولادی آن که به عنوان فلز قابل تشخیص هستند، این تفنگ به طور کامل با تکنولوژی پرینت سه بعدی و با استفاده از پلاستیک ABS و یا مواد نایلون با دوام ساخته شده است. طبق گفته های پاتریک، این اسلحه اولین اسلحه خودکار در جهان است که توسط تکنولوژی پرینت 3D و با یک دستگاه پرینت 3D خانگی ساخته شده است.

اولین اسلحه ساخته شده با پرینتر 3D

پاتریک ماه ها روی تفنگ خود کار کرده است و این مساله در طراحی آن قابل شهود است، که به طرز فوق العاده ای ساده است. بر خلاف تفنگ Liberator gun ساخته کودی ویلسون، Washbear پاتریک یک هفت تیر است که به صاحب خود اجازه می دهد تا چندین تیر بدون نیاز بارگذاری مجدد شلیک کند. پاتریک از یک سیلندر 6 یا 8 لول سبک که قابل جابجایی است استفاده میکند. سیلندر توسط یک پین ساده در جلو که می تواند به راحتی دراورده شود در جای خود محکم شده است و به کاربر اجازه میدهد که سیلندر 6 لول را خارج کرده و آن را با یک سیلندر 8 لول جایگزین کند بدون اعمال کردن هیچ گونه تغییری در تفنگ.

هنگامی که سیلندر بارگذاری شده و در محل است، پاتریک با استفاده از باندهای پلاستیکی متصل به یک ماشه سیلندر را چرخانده و گلوله ها را برای شلیک آماده میکند. هنگامی که کاربر ماشه را فشار میدهد، سیلندر در جای خود افتاده و سوزن با ماشه به عقب کشیده میشود. سوزن مجهز به ناخن های سقف تخت به عنوان پین شلیک است. هنگامی که ماشه را تا انتها فشار دهیم، ماشه به ارامی روی دسته می افتد و به سوزن اجازه می دهد به جلو حرکت کند و با پین شلیک به گلوله ها ضربه بزند. زمانی که ماشه به جای قبل خود یعنی به حالت استراحت آن برمیگردد، سیلندر از مرکز خارج میشود، که این یک اقدام ایمنی است که مانع از شلیک تصادفی تفنگ در هنگام افتادن احتمالی آن جلوگیری میکند.

در تلاش برای تطابق با مقررات مربوط به اسلحه ها، پاتریک با استفاده از میله های فولادی که در دیواره ی آن قرار دارند مقدار کافی از فلز های قابل تشخیص به تفنگ پلاستیکی خود اضافه کرده است. باید دید که آیا گنجاندن این مقدار فلز قابل تشخیص برای قانونی اعلام شدن تفنگ کافی خواهد بود یا مقامات سعی خواهند کرد که نقشه های ساخت این تفنگ را از اینترنت حذف کنند. دست مانند ماجرایی که برای اسلحه ویلسون پس از آنکه در سال 2013 به نمایش درآمد اتفاق افتاد. در زمان نشر این پست، شما هنوز هم می توانیدفایل های STL برای اسلحه Washbear را از وب سایت پاتریک دانلود کنید و همچنین مجموعه پنج قسمتی وی را که مراحل طراحی و ساخت این اسلحه را پوشش میدهد را نیز بخوانید.

منبع 9صبح

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *