جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


باتری لیتیومی جدید هوآوی

محققان در شرکت Huawei باتری لیتیوم ـ یون جدیدی را ایجاد کرده اند که با سرعت بالایی شارژ می شود. این تحقیقات می توانند منجر به تولید باتری هایی گردند که در مقایسه با باتری های قدیمی 10 برابر سریعتر شارژ می شوند.

باتری لیتیومی جدید هوآوی در پنجاه و ششمین همایش باتری در ژاپن که هفته گذشته برگزار شد، شرکت Huawei که یکی از تولیدکننده های برتر باتری برای گوشی های هوشمند خود و سایر برندها می باشد، دو ویدئو در مورد شارژ سریع باتری ها را در معرض نمایش قرار داد. در یکی از آنها، یک باتری با ظرفیت 600 mAh در عرض دو دقیقه به میزان 68 درصد شارژ شد. در ویدئوی دوم، یک باتری 3000 mAh در عرض پنج دقیقه توانست به میزان 48 درصد شارژ شود. باتری دوم دارای چگالی 620 Wh/L بود و طبق گزارش این شرکت، این میزان شارژ می تواند گوشی را قادر به مکالمه ای ده ساعته سازد.

مهندسین در آزمایشگاهی در مرکز تحقیقات Huawei اتم های مخالف را در آند باتری قرار دادند. این امر منجر به افزایش ظرفیت باتری گردید. شرکت Huawei یون های هیدروژن را در آند باتری قرار می دهد. در واقع،Huawei نیز همان مسیر را در پیش دارد اما از روش متفاوتی برای دستیابی به هدف استفاده می کند.

این تحقیقات در صورت گسترش و تکامل می توانند منجر به باتری هایی با سرعت شارژ بیشتر برای گوشی ها و همچنین خودروهای الکتریکی گردند. در این صورت دیگر نیازی نیست که خودروهای الکتریکی روزها یا ساعت ها حال شارژ باشند.

منبع 9 صبح

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *