جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مدیرعامل 9 ساله

در سن 9 سالگی معمولا به دنبال بازیگوشی، کنجکاوی و سرگرم کردن خود با اسباب‌بازی‌ها و وسایل سرگرمی متفاوت هستند اما سرگرمیReuben Paul کدنویسی‌های مختلف نرم‌افزاری است.

مدیرعامل 9 ساله

این کودک کلاس سومی که حالا خود را به عنوان یک نفوذگر، توسعه‌دهنده نرم‌افزارهای مختلف، متخصص امنیتی در فضای مجازی و البته مدیرعامل یک شرکت توسعه بازی‌های ویدئویی با نام Prudent Games به اثبات رسانده است، مهارت‌های سخن‌وری خوبی هم داشته و در کنفرانس Ground Zero Summit 2015 به عنوان سخنران پشت تریبون قرارگرفت.

Ground Zero Summit 2015 گردهمایی برای متخصصین امنیتی فضای سایبری و محققان این حوزه است و در دیدی کلی‌تر یکی از بزرگ‌ترین کنفرانس‌های نفوذگران اینترنتی در جهان به شمار می‌آید. اگرچه این کودک 9 ساله تگزاسی در تاریخ 14 نوامبر (روز کودک) سخنرانی کاملی در این خصوص انجام داده بود اما در این کنفرانس وی به عنوان سفیر ویژه برای آموزش امنیت سایبری به کودکان حضور پیدا کرد.

این کنفرانس چهار روزه که مجموعه‌ای از متخصصان را در هتل Ashok گردهم آورده بود یک مهمان ویژه هم داشت. در این مراسم Rajnath Singh وزیر کشور هند به صحبت در خصوص خطر گسترش افراط‌گرایی از طریق شبکه‌های اجتماعی پرداخت و از متخصصان فضای مجازی خواست راهکارهایی برای متوقف کردن این روند پیشنهاد دهند. وی از شبکه جهانی اینترنت به عنوان بعد پنجم امنیتی یاد کرد و مبارزه با جرائم امنیتی در فضای سایبری را با توجه به امکان هدایت آن از کشورهای مختلف جهان و حضور افرادی با زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف و البته پیاده‌سازی از طریق مجاری مختلف، سخت و طاقت‌فرسا اعلام کرد.

این در حالی است که Paul نظری ساده‌تر (اما همچنان فنی) در این خصوص دارد. وی می‌گوید:

” وقتی شما توانایی بالایی در نفوذ به سیستم‌های رایانه‌ای  پیدا می‌کنید، قدرت زیادی هم خواهید داشت و این قدرت زیاد با مسئولیت زیاد همراه خواهد بود.” وی در این خصوص از قهرمان خود یعنی مرد عنکبوتی یاد کرده و عنوان نمود هدف او تبدیل شدن به یک “جاسوس سایبری خوب” است.

این در حالی است که نفوذگران حاضر در کنفرانس نیز مثال‌های جالبی از فعالیت‌های خود در این زمینه ارائه دادند. یکی از این نفوذگران اعلام کرد وی با هک کردن سیستم دانشگاهی قصد داشته از نمرات فارغ‌التحصیلی خود مطلع شود. Harsh Shah نیز از جمله نفوذگرانی است که با دسترسی به سیستم‌های آی‌تی و وای‌فای دانشگاه خود، دسترسی به شبکه‌های اجتماعی را مسدود کرده است. Inderjeet نیز یکی دیگر از افرادی است که از تجربه خود در یافتن حفره امنیتی در ابزار آنلاین چاپ دفترچه حساب پس‌انداز یک بانک می‌گوید.

Jiten Jain مدیرعامل کنسرسیوم هندی Infosec که وظیفه سازماندهی این کنفرانس را برعهده دارد اعلام کرده هدف آن‌ها از تشکیل چنین گردهمایی، قرارگرفتن تمامی متخصصین و نفوذگران فضای سایبری زیر یک چتر است تا نهایتا راهکارهایی برای تحقیق و مطالعه بیشتر در زمینه امنیت سایبری مهیا شود. به عنوان نتیجه پایانی کنفرانس سال گذشته، متخصصان حاضر در کنفرانس، چندین و چند نمونه بدافزار و ویروس را در وب‌سایت‌های خبری شناسایی کردند.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *