جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


Li-Fi جایگزین Wi-Fi میشود

محققان موفق به توسعه نمونه اولیه یک فناوری اتصال به اینترنت مبتنی بر نور به اسم Li-Fi شده اند که پیش بینی می شود نحوه اتصال به اینترنت را متحول کند.
Li-Fi جایگزین Wi-Fi میشود
چهار سال پیش یک محقق اسکاتلندی به نام هارالد هاس ایده یک نوع اتصال بی سیم به اینترنت را مطرح کرد که با استفاده از لامپ های LED کار می کرد. اکنون این محقق پس از گذشت چهارسال، موفق به ارایه نمونه اولیه این فناوری شده است. این فناوری Li-Fiنام دارد و با استفاده از پانل های خورشیدی، انرژی لازم برای لامپ های LED را فراهم می کند؛ سپس از نور چشمک زن لامپ برای انتقال اطلاعات استفاده می شود.

مدیر این پروژه در توضیح اختراع خود گفته است که در حال حاضر برای ارتباط با اینترنت، از کابل یا امواج رادیویی استفاده می شود که هر دو به راحتی قطع می شوند؛ ولی استفاده از نور برای انتقال اطلاعات بسیار سریعتر و امن تر از فناوری پهن باند بی سیم کنونی است. برای استفاده از این فناوری، کاربر باید یک روتر مخصوص Li-Fi در اختیار داشته باشد. درست است که انتقال اطلاعات با استفاده از این روش مبتنی بر نور است؛ ولی امواج نوری نامرئی هستند و آلودگی نوری ایجاد نمی کنند. همچنین این فناوری امکان هک و جاسوسی را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.
قرار است این پروژه باهمکاری شرکت HIGGINSON که بازوی تجاری دانشگاه ادینبورگ است و یک شریک تجاری دیگر به تولید انبوه برسد و در اختیار عموم کاربردان قرار گیرد.

منبع ایرنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *