جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گرفتن عکس تکراری ممنوع !

امروزه کافی است سری به سایت‌های اشتراک‌گذاری عکس بزنید تا با سیل انبوهی از تصاویر تکراری مواجه شوید. عکس‌هایی که مردم بارها و بارها از یک محل خاص می‌گیرند و در اینترنت به اشتراک می‌گذارند و حجم زیادی از تصاویر تکراری را به وجود می‌آورند.

گرفتن عکس تکراری ممنوع !
فیلیپ اشمیت، طراح آلمانی، ایده دوربینی را مطرح کرده است که اجازه نمی‌دهد کاربر عکس‌های تکراری بگیرد. این دوربین با نام Restricta موقعیت خود را با استفاده از موقعیت‌یاب جهانی مشخص می‌کند و برچسب‌های جغرافیایی عکس‌هایی را که در محدوده 35 متری آن نقطه گرفته شده و به‌طور آنلاین به اشتراک گذاشته شده‌اند، بررسی می‌کند. اگر دوربین به این نتیجه برسد که تعداد عکس‌های گرفته شده از آن محل بیش از حد مشخصی است، شاتر را جمع می‌کند، نمایاب را قفل می‌کند و به شما اجازه گرفتن هیچ عکسی از آن نقطه را نمی‌دهد!

هدف اشمیت از پیشنهاد چنین دوربینی «مبارزه با سرریز عکس‌ها» در فضای مجازی است. در این صورت، تنها عکس‌هایی گرفته می‌شوند که منحصر به‌فرد هستند و سوژه در آن تکراری نیست. اشمیت تأیید می‌کند نمی‌توان فقط با تکیه بر داده‌های مربوط به برچسب‌گذاری‌های جغرافیایی درباره منحصر به‌فرد بودن عکس‌ها قضاوت کرد. با این حال، آن را ابزاری خوب برای گرفتن یک عکس خاص از یک محل می‌داند.

Restricta

 اجزای نمونه اولیه دوربین Restricta با بدنه‌ای که به روش چاپ سه‌بعدی تهیه شده است.

Restricta 2

 تلفن هوشمند وظیفه برقراری ارتباط و مکان‌یابی را بر عهده دارد و نقش نمایش‌گر دوربین را نیز ایفا می‌کند.

نمونه اولیه ساخته شده از این دوربین بدنه‌ای دارد که با استفاده از روش چاپ سه‌بعدی تهیه شده است. از مدارهای الکترونیکی برای حرکت دادن شاتر استفاده شده و یک تلفن هوشمند وظیفه تعیین موقعیت با استفاده از موقعیت‌یاب جهانی و برقراری اتصال را برعهده داشته است و به‌عنوان نمایش‌گر دوربین هم عمل می‌کند. وی برای جست‌وجوی تصاویر یک نرم‌افزار منبع باز نوشته است. او معتقد است برای پیاده‌سازی این ایده حتی لازم نیست یک دوربین به‌طور فیزیکی ساخته شود، بلکه می‌توان این قابلیت را به‌صورت یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری به ابزارها افزود و به‌طور مثال یک تلفن هوشمند را به یک دوربین Restricta تبدیل کرد.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *