جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


صدای پای 5G می‌آید!

در حالی که هنوز 4G در تمام کشورها مورد استفاده قرار نگرفته است و فناوری‌های 5G بدون پیروی از استاندارد خاصی در آزمایشگاه‌ها توسعه داده می‌شوند؛ یک اپراتور مخابراتی استرالیایی با همکاری شرکت اریکسون توانست رکورد سرعت روی این دو شبکه را بکشند!

صدای پای 5G می‌آید!
شرکت Telstra مدعی است توانسته اطلاعات را با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه (1Gbps) روی شبکه تلفن همراه تجاری خود جابه‌جا کند. این سرعت روی فرکانس 100 مگاهرتز و از طریق پنج کانال کاری مجزا اتفاق افتاده است. این شبکه موبایل تجاری یاد شده روی بسترهای 4G و LTE است و به همین دلیل این خبر از اهمیت بالایی برخوردار است.

از یک سو می‌توان این شکسته شدن رکورد سرعت روی 4G را مزیت محسوب کرد که می‌تواند نسل بعدی شبکه‌های موبایل را به تاخیر بیندازد ولی برخی دیگر کارشناسان اعتقاد دارند که این فناوری جدید استفاده شده و چنین سرعتی 4G محسوب نمی‌شود و در استانداردهای LTE نیست بلکه به نوعی یک شبکه 5G نامیده می‌شود.

برای اینکه تصوری از سرعت جدید به دست بیاید؛ باید گفت همین شرکت Telstra در حال حاضر دارد به مشتریانش سرعت 450 مگابیت روی دستگاه‌های موبایل و 600 مگابیت روی هات‌اسپات‌های موبایل را ارائه می‌دهد. این اپراتور مخابراتی به مشتریانش گفته است هنوز باید روی این سیستم کار کنند ولی به زودی وارد فاز تجاری شده و می‌توانند ازش استفاده کنند.

 

منبع تک رادار

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *