جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مایکروسافت در حال آماده سازی گجت پوشیدنی

شکی نیست که مایکروسافت در فروش محصولات مبتنی بر پلتفرم موبایل خود با چالش هایی مواجه بوده و هست، این کمپانی به تازگی جدیدترین نسخه از پلتفرم یاد شده را رونمایی کرده و امید دارد اوضاع رفته رفته دگرگون شده و دیوایس های جدید مورد استقبال کاربران قرار گیرند.

البته نباید از یاد برد به باور بسیاری هنوز تنوع اپلیکیشن ها و بازی ها در پلتفرم ویندوز ۱۰ موبایل آنطور که باید و شاید نیست و همین مسئله خود نقطه ضعف بزرگی محسوب می شود.

microsoft dar hale amade sazie gadget pooshidani

در سوی دیگر ماجرا اهالی ردموند در سایر پلتفرمهای موبایلی نیز حضوری چشم گیر دارند، آنها بسیاری از اپلیکیشن های کلیدی خود را برای اندروید و iOS عرضه کرده اند و حتی دستیار دیجیتالی شان یعنی کورتانا را نیز به این دو سیستم عامل آورده اند.

البته ظاهراً حضور دستیار صوتی مایکروسافت در دیگر پلتفرم ها هدف خاصی را دنبال می کند، زیرا اکنون شایعه ای منتشر شده که بر اساس آن گفته می شود غول نرم افزاری ساکن ردموند توسعه ی ابزاری پوشیدنی و ویژه ی تعامل و بهره گیری از کورتانا را در دستور کار خود دارد.

شایعه کنندگان می افزایند این دیوایس جدید که فعلاً «کلیپ» نامیده می شود به جای اینکه قابل بستن روی مچ دست فرد باشد در درون یا دور گوش او قرار خواهد گرفت.

دستگاه در زمان حاضر در مراحل اولیه توسعه به سر می برد و احتمالاً تا انتهای سال می توانیم نمونه هایی نخستین از آن را مشاهده کنیم. در این گجت کورتانا وظیفه ی خواندن پیغام ها را خواهد داشت و می تواند دستورات صوتی کاربر را دریافت و آنها را احتمالاً روی تلفن هوشمند او اجرا کند؛ ایجاد رویدادهای گوناگون در تقویم از طریق تعامل صوتی نیز از دیگر خواص محصول به شمار خواهد رفت.

بد نیست یادآور شویم که Moto Hint کمپانی موتورولا نیز ساز و کاری مشابه دارد و امکاناتی تقریباً شبیه آنچه ذکر کردیم را در اختیار فرد قرار می دهد، البته هنوز مشخص نیست مایکروسافت پوشیدنی جدید خودش را مشابه برند چینی طراحی خواهد کرد و یا برای آن شکل و شمایلی منحصر به فرد در نظر گرفته، ولی برخی منابع خاطر نشان می کنند نام محصول، یعنی کلیپ، احتمالاً به طراحی یکتای آن اشاره دارد.

اهالی ردموند با توجه به تلاش هایشان برای حضور کورتانا در انواع سیستم عامل های موبایلی حالا این شانس را دارند تا گجتی چند پلتفرمی را راهی بازار کنند، نکته ای که می تواند سبب شود پوشیدنی جدید برای قشر بسیار وسیع تری از افراد کاربردی بوده و فروش بسیار مطلوب تری را رقم بزند.

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *