جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آپدیت سیستم عامل iOS اپل

اپل ویرایش جدید سیستم عامل خود iOS 9.1 را برای آیپد و آیفون عرضه کرد. این به‌روزرسانی، نخستین آپدیت اصلی برای iOS 9.1 محسوب می‌شود.

آپدیت سیستم عامل iOS اپل
این نسخه علاوه بر رفع برخی ایرادات فنی و باگ‌ها، امکانات جدیدی به کاربران این سیستم عامل ارائه کرده است.

گفتنی است نسخه 9.1 این سیستم عامل ماه گذشته به صورت بتا عرضه شده بود، ولی اکنون اپل آن را به صورت عمومی برای همه کاربران ارائه می‌کند، و بدین ترتیب دارندگان گوشی 4S به بالا، آیپد 2 به بالا و نیز آیپد مینی می‌توانند سیستم عامل خود را به‌روز کنند.

ویژگی مهم در به‌روزرسانی جدید، ارائه کردن “اخبار اپل” در بریتانیاست. کاربران اپل با نرم‌افزار Flipboard این امکان را خواهند داشت که یک فید خبری دلخواه را با منابع خبری و ناشران گوناگون مانند نیویورکر، برای خود بسازند.

همچنین در به‌روزرسانی تازه، Siri همیشه فعال است، بدین معنی که شما همواره قادرید با ادای “Hey, Siri” دستیار صوتی خود را فراخوانی نمایید، همانند ویژگی “OK Google” در دستگاه‌های گوگلی.
در ویرایش جدید، یونیکد 7 و 8 پشتیبانی می‌شود که به معنای دسترسی به بازه بیشتری از کاراکترها و شکلک‌ها توسط کاربران است.

قابلیت مهم دیگر، اصلاح نرم‌افزاری در هنگام تصویربرداری زنده است، این قابلیت که قبلا فقط در آیفون 6s و 6sپلاس وجود داشت، بدین صورت است که با حرکات بالا و پایین گوشی در هنگام تصویربرداری، از ثبت شدن حرکات اضافی گوشی جلوگیری می‌شود.

iOS 9.1 همچنین قابلیت ‌های تازه‌ای برای سازگاری با نسل جدید محصولات اپل که بزودی عرضه خواهند شد مانند Apple TV و آیپد پرو دارد.

علاوه بر قابلیت‌های جدید، این نسخه سیستم عامل iOS همچنین تعدادی ایرادهای نرم‌افزاری را رفع کرده است. از جمله اینکه گاه نوتیفیکیشن‌های نرم‌افزارها و پیام‌ها در حالی که غیرفعال شده بودند، همچنان بر روی صفحه نمایش داده می‌شدند، که اکنون این ایراد مرتفع گردیده است.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *