جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


درآمد سالیانه وی چت

تعداد اپ های ارسال تکست در جهان کم نیست، و معمولا میزان موفقیت یک اپ از روی تعداد کاربران فعال آن سنجیده می شود.

درآمد سالیانه وی چت

بر اساس اطلاعات جدیدی که منتشر شده شرکتهایی که پشت سر این اپ ها قرار دارند در حال تمرکز بیشتر روی هر فرد هستند و اینکه چگونه میتوانند درآمد خود را از هر فرد بیشتر کنند.


مثلا از این لحاظ برنامه واتس اپ در بالاترین رده قرار دارد. چون که تعداد کاربران فعال آن در ماه به 900 میلیون نفر میرسد.
حداقل این نگاه جدیدی است که اپ های آمریکا به بازار دارند. بر طبق آماری که روز سه شنبه منتشر شد، برنامه چینی وی چت (WeChat) از هر نفر 7 دلار در ماه درآمد دارد، کاکائو 4.24 دلار و لاین 3.16 دلار درآمد دارند. ولی در مقایسه با اینها، میزان در آمد واتس اپ از هر نفر در آمریکا تنها 6 سنت است. وایبر فقط یک سنت درآمد دارد و مسنجر فیسبوک اصلا هیچ درآمدی ندارد.
یعنی در حالیکه وی چت در سال حدود 4.2 بیلیون دلار از 600 میلیون کاربر فعال خود درآمد دارد و لاین حدود 632 میلیون دلار از 200 میلیون کاربر، میزان درآمد واتس اپ از 900 میلیون کاربر فقط 54 میلیون دلار در سال است.
دلیل اصلی این تفاوت آن است که با اینکه واتس اپ شارژ سالیانه دارد ولی اپ هایی مانند لاین و وی چت استیکر، برنامه و بازی میفروشند. فیسبوک مسنجر هم قرار بود استیکر بفروشد ولی با بررسی که کردیم متوجه شدیم که تمام استیکرها رایگان است. همچنین فیسبوک لیست بلندبالایی از اپ دارد که هیچکدام از آنها برای فروش نیست.
بر پایه همین گزارش از ارسال تکست به عنوان ماشینی یاد شده که با بالاترین سرعت در حال رشد است و با تمام برنامه ها و سرویسهایی که وجود دارد هنوز فضای بسیار زیادی برای کار در این زمینه وجود دارد. پیش بینی میشود تا سال 2018 تعداد کاربران اینگونه اپ ها به 1.1 بیلیون نفر برسد چون همچنان حدود 579 میلیون نفر در خاورمیانه و آفریقا و 265 میلیون نفر کاربر بالقوه وجود دارد.

منبع آی سی تی پرس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *