جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ارتقا خودکار به ویندوز 10

سیستم عامل ویندوز برخی از دارندگان نسخه‌های پیشین اعم از ویندوز 7 یا 8 ارتقاء یافته است، در حالی که قبلا هیچگونه سوالی از ایشان در این زمینه نشده و اجازه‌ای بابت این تغییر اخذ نشده است.

ارتقا خودکار به ویندوز 10

مایکروسافت تمایل عجیبی از خود نشان می‌دهد تا سیستم عامل کاربرانش را به هر نحو ممکن به نسخه جدید یعنی ویندوز 10 تغییر دهد.


به نظر می‌رسد سیستم عامل ویندوز برخی از دارندگان نسخه‌های پیشین اعم از ویندوز 7 یا 8 ارتقاء یافته است، در حالی که قبلا هیچگونه سوالی از ایشان در این زمینه نشده و اجازه‌ای بابت این تغییر اخذ نشده است.

پیش‌تر و حدود یک ماه قبل، گزارشی منتشر شده بود مبنی بر این که مایکروسافت، نسخه ویندوز جدید خود را به صورت Image بر روی کامپیوتر کاربرانی که حتی تصمیمی برای ارتقاء ندارند ذخیره کرده است، به گونه‌ای که گاه این اطلاعات، حدود 6 گیگابایت از فضای دیسک کاربران را اشغال نموده است.

با اینکه مایکروسافت تاکنون در خصوص این نگرانی پاسخی ارائه نکرده بود، اما اینکوایرر به نقل از منبع آگاه خود اطلاع داده بود که مایکروسافت، برخی از پچ‌های آپدیت خود را دوباره منتشر کرده است. اما اکنون این سایت به صراحت اعلام می‌کند که سیستم عامل ویندوز 10 بصورت خودکار بر روی کامپیوتر کاربران نصب می‌گردد.

در توضیح بیشتر آمده است که زمانی که کاربر، همه آپدیت‌های موجود را در هنگام به‌روزرسانی دستگاه خود انتخاب می‌کند، گزینه‌ای خاص هم انتخاب می‌شود و بصورت اتوماتیک سیستم ویندوز دستگاه را به نسخه 10 این سیستم عامل ارتقاء می‌د‌هد، بدون آنکه کاربر دقیقا متوجه وجود این گزینه در بین فهرست آپدیت‌های موجود شده باشد.

گفتنی است مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای به سهوی بودن این اشتباه اذعان نموده و آن را حاصل تلاش برای ارائه ویندوز 10 به مشتریان دارنده نسخه غیرتقلبی ویندوزهای قبلی دانسته است.
مایکروسافت همچنین قول داده که بزودی این مشکل را رفع خواهد کرد.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *