جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


google street view در ایران

با گسترش پروژه گوگل استریت ویو که تصویر مجازی خیابان‌ها و محیط‌های بیرونی جهان را با فرمت ۳۶۰ درجه در اختیار کاربر قرار می‌داد این پرسش وجود داشت آیا همین پروژه قابل امتداد به محیط‌های داخلی هم هست؟ شرکت گوگل در سال ۲۰۱۴ از پروژه Google Business View با کاربری فضاهای داخلی مشاغل گوناگون رونمایی کرد. در این نوع عکاسی از همان تکنیکی استفاده می شود که در استریت ویو گوگل استفاده شده است. هدف اصلی این پروژه، به تصویر کشیدن فضاهای داخلی فضاهای کسب و کار و نمایش آن به مشتری به صورت تور مجازی 360 درجه است. گوگل اما برخلاف پروژه استریت ویو در این پروژه خودش به طور مستقیم اقدام به عکاسی نکرده و با آموزش تعدادی مشخص و محدود عکاس در هر شهر که پس از مصاحبه و دوره آموزشی و قبولی در آزمون و خرید تجهیزات مورد تایید گوگل انتخاب می‌شوند به آنها مدرک Google Trusted Photographer را داده است. این عکاسان می‌توانند با عکاسی از داخل فروشگاه‌ها، مراکز خرید، رستوران‌ها و مکان‌های عمومی تصاویر تولید شده را روی سایت گوگل قرار دهند که در هنگام جست و جو در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

google street view در ایران

تجهیزات عکاسی Street View از فضای داخلی کسب و کارها

پس از گذشت حدود یک سال، پروژه Business View به عنوان زیرمجموعه سرویس Street View قرار گرفت و عنوان آن نیز به همان استریت ویو تغییر پیدا کرد (ولی همچنان از عبارت بیزینس ویو در برخی وبسایت ها استفاده می شود).
google street view در ایران2
مزایای عکاسی استریت ویو از محل کسب و کار:
با استفاده از سرویس Street View، مشتریان مشاغل مختلف می توانند به صورت مجازی در محل فعالیت کسب و کار قدم زده و با فضا، دکوراسیون و کالاهای موجود در محل کسب و کار قبل از حضور فیزیکی و یا قبل از خرید آنلاین بیشتر آشنا شوند. به این صورت فروشندگان و یا ارایه کنندگان خدمات می توانند سهم موثری در تصمیم گیری مشتریان خود داشته باشند. همچنین افراد مختلف، چه صاحبان مشاغل و چه مشتریان، میتوانند عکسها را با سایرین درهرکجای اینترنت مانند صفحات وب، شبکه های اجتماعی و غیره به اشتراک بگذارند.
یکی از مهم ترین مزایای انتشار عکس های استریت ویو مشاغل در نقشه گوگل، نمایش مستقیم عکسها در صفحه نتایج گوگل یا همان Google Search است که این امر منجر به دیده شدن بیشتر عکسهای 360 درجه محل و افزایش بازدید از وبسایت دارنده کسب و کار خواهد شد.

 

google street view در ایران3

با توجه به جدید بودن این موضوع در کشورمان ایران، ممکن است این سوال مطرح شود که چگونه می توان اقدام به درخواست عکاسی 360 استریت ویو با قابلیت نمایش در نقشه گوگل کرد. فروشگاه‌ها و کسب و کارهای ایرانی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت درخواست به وبسایت www.360aks.com مراجعه کنند تا در صورت داشتن شرایط لازم جهت این نوع عکاسی، از محل عکاسی به عمل آمده و پس از طی مراحلی در نقشه گوگل منتشر شود. سایت عکاسی 360 از مهر ماه 1394 با در اختیار داشتن دو تن از عکاسان مورد تایید گوگل شروع به کار کرده و آماده ارائه خدمات عکاسی استریت ویو به صاحبان مشاغل است.
تیم عکاسی 360 هم اکنون اولین عکس استریت ویو ایران که از یک فروشگاه مواد غذایی گرفته شده را در گوگل مپز منتشر کرده است.

هزینه این کار چقدر است 

گوگل بابت ارایه این خدمات روی سایت خود هیچ هزینه‌ای دریافت نمیکند اما صاحب کسب و کار بابت خدمات عکاسی به عکاسان هزینه می‌دهد. ( حداقل هر پروژه باید سه عکس داشته باشد ) . در ایران هزینه‌ای بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزارتومان بابت هر عکس تعیین شده است و واضح  است هر چقدر محل کسب و کار بزرگتر باشد نیاز به عکسهای بیشتری است.

دوربین‌های عکاسی 

دوربین‌های مورد تایید گوگل برای این نوع عکاسی دوربین‌هایی با برندهای Canon و Nikon هستند که هم اکنون در بازار ایران هم موجودند. اما لنز آن در ایران به سختی پیدا می‌شود. این دوربین‌ها باید روی پایه مخصوصی  قرار گیرند که مورد تایید گوگل است در ایران نیست و باید از خارج جداگانه وارد کرد. به گفته عکاسان تجهیزات شاید ساده‌ترین بخش این پروژّ باشد چون خود  عکاسی و بعد ویرایش عکسها در کامپیوتر زمان‌برترین و سخت‌ترین بخش پروژه است. همچنین عکسها باید از حداقل کیفیت ۳۲ مگاپیکسلی برخوردار باشند و به صورت HDR عکسبرداری شده باشند.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *