جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


راز سود 90 درصدی اپل

براساس آماری که از میزان سود شرکت‌های موبایلی در دنیا منتشر شده، اپل در طول سه ماهه دوم سال‌جاری میلادی توانسته 90 درصد کل سود بازار موبایل دنیا را به خود اختصاص دهد. اما همواره این پرسش وجود دارد که اپل چگونه می‌تواند با یک محصول در سال چنین رکورد عجیبی را به خود اختصاص دهد.
اپل با وجود قیمت بالای گوشی‌های خود میزان فروش خوبی برای خود رقم زده و این موضوع باعث شده تا اپل ۹۰ درصد سود کل بازار گوشی‌های هوشمند را از آن خود کند.

راز سود 90 درصدی اپل
اپل در حال حاضر حجم بسیار بزرگی از سود حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند در کل دنیا را به خود اختصاص داده است.


اپل در شرایطی سود مطلق بازار موبایل دنیا را به خود اختصاص داده که سامسونگ فقط 8 تا 9 درصد از کل سود بازار را در اختیار دارد و یک یا دو درصد بقیه هم به همه شرکت‌های موبایلی اختصاص دارد.
گزارش‌ها حاکی است که شرکت‌های دیگر همچون سونی با وجود گوشی‌های متنوع نتوانسته سودی از بازار را به خود اختصاص دهد و حتی ضرر بسیاری نیز عایدش شده است.
از این رو به نظر می‌رسد در حال حاضر به جز چند شرکت انگشت شمار بقیه سازندگان اوضاع خوبی ندارند. همچنین اشباع بازار از یک سو و ورود سازندگان مختلف که گوشی‌های ارزان‌قیمت عرضه می‌کنند از طرفی دیگر، باعث شده که بازار گوشی‌های هوشمند سوددهی گذشته را نداشته و کاربران کمتر رو به خرید نسل جدید گوشی‌ها بیاورند.
اما اینکه اپل توانسته تنها با یک گوشی 90 درصد سود بازار را به خود اختصاص دهد، کمی‌جای تامل دارد. تصور کنید سامسونگ با عرضه سالانه ده‌ها مدل گوشی در جایگاه بعدی اپل قرار می‌گیرد و فقط 9 درصد سود بازار را در اختیار دارد، حتی هوواوی با عرضه گوشی‌های ارزان‌قیمت و میان‌رده که در بازار دنیا جایگاه سوم را دارد نتوانسته سود زیادی از این میزان را کسب کند یا سایر شرکت‌های چینی که هم‌اکنون در حال رسیدن به جایگاه خوبی در بازار دنیا هستند.
اپل هیچ تبلیغاتی ندارد، اپل هر سال یک گوشی را در دو نسخه تولید می‌کند، محصولات اپل خیلی گران‌ هستند و هر کسی استطاعت خرید این گوشی‌ها را ندارد. پس راز موفقیت اپل چیست؟در این خصوص باید گفت به نظر می‌رسد تولید و ساخت گوشی برای اپل با قیمت تمام شده آیفون در بازار متفاوت است و این غول آمریکایی با وجود قطعات با کیفیتی که روی گوشی‌هایش تعبیه می‌کند، اما هزینه تمام شده گوشی آنقدرها هم زیاد نیست و تقریبا سود زیادی را عاید اپل می‌کند.
از سوی دیگر اکثر مردم دنیا برند اپل را به خاطر لوکس بودن آن انتخاب می‌کند چرا که تقریبا گوشی‌های اپل از همه گوشی‌های بازار قیمت بالاتری دارند.
نکته قابل توجه آنکه اپل تبلیغات نمی‌کند اما همیشه داغ‌ترین اخبار مربوط به گوشی‌های اپل است. کمپین‌های خودجوش مردم برای خرید گوشی‌های اپل، فروش کلیه به خاطر خرید آیفون، مرگ ده‌ها نفر از مردم دنیا در سراسر سال به خاطر نجات آیفون! و ویدیوهای مختلفی که از آزمایش گوشی‌های آیفون منتشر می‌شود، همه و همه را می‌توان به نوعی تبلیغات زیرپوستی اپل برای عرضه گوشی‌هایش دانست.

منبع:فناوران

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *