جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


خرید ایرانی ها از آمازون

در حالیکه مدیرعامل شرکت پست از امکان خرید ایرانی‌ها از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی خارجی از جمله Ebay و Amazon خبر داده، یک وارد کننده کتاب می‌گوید: از ۱۰ سال پیش شرکت‌های ایرانی از طریق شرکت‌ واسطه یا شخص در کشورهای آمریکا، انگلستان و آلمان سفارش کتاب ایرانی‌ها از سایت آمازون را خریداری و به ایران ارسال می‌کنند.

خرید ایرانی ها از آمازون


اخیرا مدیرعامل شرکت پست در نشستی به مناسبت روز جهانی پست از امکان خرید ایرانی‌ها از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی خارجی از جمله ‌Ebay و Amazon به وسیله یک شرکت واسطه خبر داد و اظهار امیدواری کرد که به این وسیله ارسال کالا از فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی به خارج کشور نیز مهیا شود.

این خبر به دلیل اهمیت و دربرگیری موضوع با واکنش‌های متعددی همراه شد.

همچنان که حبیب فروغی یک وارد کننده کتاب توضیح داد که هم‌اکنون نیز شرکت‌هایی در ایران اقدام به خرید کتاب از فروشگاه‌های بین‌المللی از جمله فروشگاه آمریکایی آمازون، واردات و توزیع آن در کشور می‌کنند.

وی توضیح داد: فعالیت این شرکت‌ها از طریق شرکت‌ واسطه یا شخص در کشورهای آمریکا، انگلستان و آلمان انجام می‌شود و پس از خرید، کتاب‌ها بسته‌بندی می‌شوند و به ایران پست و توزیع می‌شوند که حتی در زمان تحریم و با مشکلات ارسال پول و تحویل کتاب این تجارت متوقف نشده است.

فروغی تاکید کرد: این فعالیت رسمی در کشور با مجوز تخصصی واردات کتاب از وزارت ارشاد انجام می‌شود و حدود ۱۰ سال است که این حرفه در کشور فعال است.

وی با بیان اینکه، دانشگاه‌ها، مراکز دولتی و خصوصی مشتری این شرکت‌ها هستند، گفت: مشتری‌ها کتاب‌های مورد نظر را روی سایت انتخاب می‌کنند و حداکثر طی۲۰ روزه کتاب‌ها را در ایران تحویل می‌گیرند.

وی درباره قیمت این نوع خرید برای ایرانی‌ها، یادآور شد: به طور متوسط یک کتاب ۱۰ دلاری در فروشگاه آمازون حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان برای مشتری در ایران هزینه خواهد داشت.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *