جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کاهش کاربران مرورگر Edge

به گزارش یکی از موسسه های آماری مرورگر Edge شرکت مایکروسافت که برای ویندوز 10 طراحی شده است توسط کاربران آمریکایی نادیده گرفته می شود. به جای آن، مرورگر Chrome به عنوان یکی از بهترین مرورگر های ویندوز 10 شناخته شده است. اگرچه Edge در ماه جولای همزمان با عرضه ویندوز 10 به عنوان یکی از برترین مرورگرها شناخته می شد اما با گذر زمان ارزش آن در میان کاربران به 12% کاهش یافت.

کاهش کاربران مرورگر Edge

به گزارش Quantcast، Chrome برترین مرورگر ویندوز 10 در ایالات متحده می باشد و بیش از 70% کاربران از آن استفاده می کنند.

Quantcast ترافیک اینترنت در بیش از 100 میلیون وب سایت را مورد بررسی قرار می دهد تا اطلاعات مربوط به آنها را در اختیار مخاطبان و شرکت های تبلیغاتی قرار دهد. همانند بسیاری از سازمان های آماری، Quantcastمی تواند داده هایی را در مورد سیستم عامل و وب سایت هایی که کاربران استفاده می کنند ارائه کند.

جکسون نیوهاوس در روزنامه Monday اعلام کرد که Edge نتواست Chrome را از جایگاهی برتری برکنار نماید. بیش از 70% کاربرانی که از طریق ویندوز 10 به سایت های مختلف وارد شده اند از طریق Chrome بوده است و این میزان در کاربران ویندوز 7 و 8 در حدود 63% می باشد.

همزمان با افزایش تعداد کاربران ویندوز 10، تعداد استفاده از Edge همچنان ثابت می باشد و این امر حاکی از عدم محبوبیت این مرورگر در بین افراد می باشد.

Firefox شرکت Mozilla نیز از سهم بالایی برخوردار است اما Internet Explorer فقط توسط 5 درصد از کاربران ویندوز 10 مورد استفاده قرار می گیرد. IE صرفا به عنوان جایگزین مرورگرهای اصلی در ویندوز 10 تعبیه شده است زیرا برخی سایت ها صرفا با مرورگر قدیمی (IE) قابل دسترسی می باشد.

داده های Quantcast نیز داده های ارائه شده توسط سازمان های آماری دیگر نظیر Net Applications وStatCounter را مورد تائید قرار می دهد.

آمار ارائه شده از StatCounter حاکی از کاربرد 18 درصدی مرورگر Edge در بین کاربران ویندوز 10 در ماه سپتامبر می باشد. ارزیابی های جهانی StatCounter نشان می دهند که درصد استفاده از Edge در بین کاربران ویندوز 10 کمتر از 16 درصد می باشد.

Net Application که به بررسی کاربران خاص می پردازد اعلام کرده است که Edge در میان 36% کاربران ویندوز 10 به کار برده می شود. اما این میزان در ماه آگوست 39 درصد بود در نتیجه تعداد کاربران آن در حال کاهش می باشد.

شایان ذکر است که Edge نتوانست فضای خوبی را در ویندوز 10 به خود اختصاص دهد. نه تنها این مرورگر پیش فرض ویندوز 10 می باشد بلکه در طی آپدیت های اولیه مورد ارتقا نیز قرار گرفته است. تمام کاربرانی که از ویندوز 7 یا 8.1 به ویندوز 10 ارتقا داده اند در اولین فرصت مرورگر پیش فرض خود را به یکی از مرورگرهای محبوب خود تغییر داده اند.

برخی نیز اعلام کرده اند عملکرد ضعیف Edge ممکن است به دلیل ساختار ناتمام آن باشد. این مرورگر در حال حاضر نمی تواند از افزونه های مرورگر (add-ons) پشتیبانی کند و این در حالی است که مایکروسافت اعلام کرده است تا آخر امسال این مشکل را برطرف خواهد کرد. سایر کاربران و خوانندگان Computerworld نیز شکایت هایی مبنی بر ناکارآمدی مرورگر Edge داشته اند.

کاربری به نام جان اسکات در ایمیلی به Computerworld اعلام کرده بود که “این مرورگر مشکلات بسیاری دارد و قادر به باز کردن برخی سایت ها نمی باشد. اما با این حال از سرعت خوبی برخوردار است.”

ران سرگ نیز در ایمیلی اعلام کرده بود “از آنجایی که این مرورگر امکان Copy و Paste مطالب را غیرفعالی کرده است ترجیح می دهم از IE 11 استفاده کنم.”

در وب سایت مایکروسافت نیز اغلب گلایه کاربران از Edge مربوط به نبود دکمه Save As بود که در تمام مرورگرها به منظور ذخیره یک صفحه با فرمت های مختلف به کار برده می شود. همچنین برخی کاربران نیز مشکلات آن در دسترسی به برخی وب سایت ها را ذکر کرده بودند.

مشکلات اولیه در تمام نرم افزارهای جدید امری طبیعی می باشد اما مایکروسافت می توانست با اندکی دقت مانع از تصویر نادرست ایجاد شده توسط داده های ارائه شده توسط Quantcast گردد. مایکروسافت می توانست Edge را به گونه ای طراحی کند که در عین برخوردار بودن از امکانات سایر مرورگر ها، امکانات و امنیت جدیدی را برای کاربران فراهم آورد.

همانند بسیاری از ارائه دهندگان مرورگر ها، مایکروسافت نیز قصد دارد از تولید این برنامه و تبلیغات آن نظیرBing کسب درآمد داشته باشد. Chrome از گوگل و FireFox نیز از Yahoo طرفداری می کند.

در صورتی که روند کاهش کاربران این مرورگر ادامه داشته باشد احتمال می رود که تا ژانویه 2016 بسیاری از کاربران به مرورگرهایی نظیر IE 11 روی آورند و این امر منجر به کاهش درآمد Bing می گردد.

منبع 9 صبح

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *