جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


جشنواره فضا در گنبد مینا

رییس پژوهشگاه فضایی ایران از آغاز جشنواره فضا، در محل آسمان گنبد مینا (پارک آب و آتش تهران) به مدت 2 روز خبر داد.

جشنواره فضا در گنبد مینا

حسن کریمی گفت: جشنواره فضا پنجشنبه و جمعه از ساعت 14 تا 23 شب با برگزاری برنامه های متنوع برای عموم مردم به ویژه کودکان و نوجوانان آغاز شده است.


از سال 2000 میلادی روزهای 4 اکتبر تا 10 اکتبر با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب سازمان ملل متحد به عنوان هفته فضا نامگذاری شده است و هر سال دارای یک شعار مجزا است.
در روز 4 اکتبر 1957 اولین ماهواره توسط شوروی سابق (روسیه) به فضا پرتاب شد و در روز 10 اکتبر 1967 معاهده استفاده از فضای ماورای جو با اهداف صلح آمیز در سازمان ملل متحد به تصویب رسید.
کریمی درباره شعار انتخاب شده امسال برای هفته جهانی فضا گفت: شعار هر ساله هفته جهانی فضا توسط یک مجمع انتخاب می شود که این مجمع ذیل سازمان ملل متحد فعالیت می کند؛ شعار انتخاب شده توسط این مجمع برای سال جاری «اکتشاف» است.
وی با بیان اینکه برنامه های تهیه شده برای جشنواره فضا حول محورهای آموزشی به ویژه برای کودکان و نوجوانان است، تصریح کرد: این برنامه ها با رویکرد شرقی و تشویق جوانان و نوجوانان به حوزه های فضایی، فناوری های فضایی و تشویق و ترغیب مدیران و مسوولان کشورها برای کمک به این حوزه و ترویج دانش فضایی در بین مردم است.
ترویج دانش فضایی در بین عموم مردم، آشنایی عموم مردم با کاربردهای فناوری هایی فضایی از جمله در زمینه های مخابرات، فیلمبرداری، هواشناسی، اعلام حریق در اعماق جنگل ها و … از دیگر محورهای این جشنواره عنوان شده است.

منبع ایرنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *