جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


باز شدن راه برای هکرها با پوشیدنی‌های هوشمند

baz shodane rah baraye hackerha ba pooshidanihaye hooshmand

افرادی که از ساعت های هوشمند و گجت های تناسب اندام شبکه شده استفاده می کنند می توانند فرصت دسترسی به داده های خود را در اختیار هکرها قرار دهند. پژوهشگران دانشگاه ایلینوی موفق شده اند با استفاده از حسگرهای حرکتی یک ساعت هوشمند آن چه را که کاربر با صفحه کلید تایپ می کند، شناسایی کنند.

پژوهشگران اپلیکیشنی را برای ردیابی حرکت ضربه هایی که کاربر دستگاه پوشیدنی هوشمند روی صفحه کلید گجت خود وارد می کند، ایجاد کرده اند. سپس، داده های کسب شده در یک برنامه شناسایی ضربه به صفحه کلید برای تجزیه و تحلیل زمان بندی هر حرکت و جابجایی ساعت وارد شد.

به گفته “رامیت روی چودهاری”، استاد مهندسی برق و رایانه در دانشگاه ایلینوی، داده های سنسورهای دستگاه های پوشیدنی به وضوح یک شمشیر دو لبه خواهند بود. در شرایطی که این دستگاه ها امتیازات خوبی را در زمینه بررسی سلامت و شرایط جسمانی بدن انسان ارائه می کنند اما می توانند راه را برای نقض عمیق‌تر حریم خصوصی افراد نیز هموار کنند.

به گفته پژوهشگران، یک اپلیکیشن مخرب که به صورت پنهای روی ساعت هوشمند نصب شده.

امکان جمع آوری داده های تایپ شده در ایمیل ها، منو های جستجو یا اسناد محرمانه را برای هکرها فراهم کند.

در آزمایش دانشگاه ایلینوی از یک ساعت هوشمند سامسونگ استفاده شده اما پژوهشگران به این نکته اشاره داشته اند که هر دستگاه پوشیدنی دیگری که از حسگرهای حرکتی استفاده می کند مانند اپل واچ یا دستبند فیت بیت نیز می توانند در برابر هکرها آسیب پذیر باشند.

با پردازش سیگنال های شتاب سنج و ژیروسکوپ، ردیابی حرکات کوچک مچ دست و ترکیب این داده ها با ساختار واژه های انگلیسی معتبر، حدس های منطقی درباره واژه های تایپ شده ممکن می شود.

منبع : asriran

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *