جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تقویت سیگنال WiFi

امواج Wi-Fi امواج رادیویی می باشند و سایر امواج می توانند با این امواج تداخل کنند. اما سیگنال قوی Wi-Fi می تواند عملکرد سریع تر و پوشش بهتری را ارائه دهد بنابراین ضروری است تا مودم خود را تنظیم کرده و به بهترین قدرت سیگنال دست یابید.

تقویت سیگنال WiFi

آنتن را به سمت بالا بگیرید

مودم ها اغلب دارای آنتن های فیزیکی و قابل تنظیم می باشند. آنتن اغلب به منظور جایگیری مودم در بسته بندی به سمت پایین قرار داده می شود. به منظور تقویت سیگنال بهتر است که آنتن را به صورت عمودی قرار دهید. اگر مودم شما دو آنتن دارد با قرار دادن آنها در جهت مخالف به سیگنال مناسبی دست نخواهید یافت.

محل روتر خود را با دقت انتخاب کنید

به محل روتر دقت کنید. اگر دفترکار یا محل کار شما بزرگ است آن را در وسط مکان قرار دهید تا بیشترین پوشش را داشته باشد. اگر روتر را در گوشه ای از ساختمان قرار دهید در برخی نقاط سیگنال ضعیف خواهد بود. اما اگر روتر خود را در گوشه ای از ساختمان قرار داده اید و در تمام نقاط سیگنال خوب باشد نیازی به تغییر مکان وجود ندارد.

به منظور پوشش بهینه، روتر باید همیشه در نقطه مرتفعی قرار گیرد. قرار دادن روتر بر روی زمین اقدام نادرستی می باشد. در صورت امکان آن را در بالاترین نقطه قفسه یا کتابخانه قرار دهید.

از تداخل بپرهیزید

روتر را در کنار اشیای فلزی نظیر قفسه های فلزی یا کابینت قرار ندهید. این موارد می توانند سیگنال را مسدود کنند. دیوارهای فلزی یا سنگی نیز می توانند Wi-Fi را تضعیف کنند اما دیوارهای گچی و چوبی بر آن تاثیری ندارند.

سایر ابزارآلات نیز می توانند منجر به تداخل گردند. برای مثال: اجاق گازهای مایکروویو، تلفن های بی سیم 2.4گیگاهرتزی و مانیتورهای کودکانه با سیگنال 2.4 گیگاهرتز می توانند با سیگنال 2.4 گیگاهرتزی Wi-Fi تداخل داشته باشند. اگر شما یکی از این ابزارها را در مسیر روتر و لپ تاپ خود داشته باشید آن ها ممکن است منجر به ضعیف شدن سیگنال Wi-Fi شما گردند. راه حل؟ آنها را جابجا کنید تا مانعی در مسیر وجود نداشته باشد. اگر تلفن شما منجر به اختلال می گردد می توانید از تلفن های بی سیم جدید با فرکانس 5.8 گیگاهرتز خریداری کنید زیرا این مدل ها در فرکانس متفاوتی عمل می کنند و با Wi-Fi تداخل ندارند.
بهترین کانال Wi-Fi را انتخاب کنید

اگر در محیطی نظیر آپارتمان هستید که دارای شبکه های Wi-Fi متعددی می باشد، شبکه های Wi-Fi اطراف ممکن است در سیگنال شما اختلال ایجاد کنند.

به منظور به حداقل رساندن این تداخل، روتر خود را از سایر روتر ها دورتر نمایید. برای مثال اگر در آپارتمان روتر خود را در گوشه اتاق قرار دهید ممکن است روتر همسایه شما نیز در آن سمت دیوار بوده و اختلال ایجاد شود.

اما بهترین روش استفاده از سایر کانال های Wi-Fi می باشد. شما می توانید با استفاده از صفحه تنظیمات روتر به این گزینه دست یابید ـ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این تنظیمات به دفترچه راهنمای روتر خود مراجعه نمایید. گزینه Wi-Fi Channel را پیدا کرده و آن را تغییر دهید.

پیدا کردن بهترین کانال نیازمند امتحان کردن نمونه های مختلف می باشد اما می توانید با استفاده از برنامهWi-Fi Analyzer بر روی گوشی های اندروید و تبلت ها، بهترین کانال را انتخاب کنید زیرا با استفاده از آنها می توانید شبکه های Wi-Fi را بررسی کرده و کم ازدحام ترین کانال Wi-Fi را برای شبکه خود انتخاب نمایید. متاسفانه برنامه های مشابه به دلیل محدودیت های ایجاد شده توسط Apple برای برنامه نویسان برایiPhone و iPad وجود ندارند.

تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب مکان مناسب برای روتر و تعیین کانال Wi-Fi ایده آل برای تنظیم شبکه می باشد. البته، خرید روتر جدیدی که از استانداردهای مدرن Wi-Fi پشتیبانی می کند نیز می تواند منجر به تقویت سرعت و قدرت سیگنال گردد.

منبع 9 صبح

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *