جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


چنگال هوشمندی که طعم غذاها را تغییر می دهد!

چنگال اعجاب انگیزی ساخته شده که می تواند طعم غذاهای مختلف را تغییر داده و آنها را به طعمی که شما دوست دارید، مبدل کند.

 مخترعان امریکایی چنگال عجیبی را ساخته اند که از آن با عنوان “چنگال سحر آمیز” یاد می شود. این چنگال طعم کلم بروکلی را برای مصرف کننده تبدیل به طعم موز می کند یا طعم سبزیجات دیگر را می تواند با طعم شکلات تعویض کند. این چنگال سحر آمیز Aromafork نامیده می شود. 

changale hooshmandi ke tame ghazaharo taghir midahad

این چنگال هوشمند طعم غذاها را تغییر نمی دهد بلکه رایحه آنها را تغییر داده و افرادی که در حال مصرف خوراکی های مختلف هستند، گمان می کنند طعم خوراکی تغییر پیدا کرده است!

“سوفی بویون”، مخترع این قاشق سحرآمیز می گوید: ” این چنگال هوشمند با کمک بوهای مختلف می تواند با ادراک انسان ها بازی کرده و آنها را به اشتباه انداخته تا ساده تر بتوانند خوراکی هایی که تمایل به مصرف آنها ندارند را میل کرده و احساس کنند در حال مصرف خوراکی هستند که دوست دارند”. 

این چنگال هوشمند دارای 21 رایحه در 6 گروه مختلف است:

طعم دانه هایی مانند قهوه، شکلات، وانیل

میوه هایی مانند موز ، زردآلو، میوه های قرمز رنگ

گیاهانی مانند نعناع، گشنیز، ریحان

مغزهایی مانند گردو، بادام، بادام زمینی

ادویه هایی مانند زنجبیل، فلفل سیاه و دارچین

روغن هایی مانند روغن زیتون یا بوی کره 

مخترع این چنگال در ادامه افزود:”ما آزمایشات بسیاری را برای سنجش این چنگال هوشمند انجام دادیم و تمام نمونه هایی که مورد آزمایش قرار گرفته بودند، نتوانستند طعم ماده غذایی که در حال مصرف آن بودند را تشخیص دهند. این موضوع به خوبی نشان می دهد که طعم غذاها می تواند با رایحه و بوهای آنها تغییر کرده و اهمیت بینی در تشخیص طعم را مشخص می کند.”

این چنگال فواید بسیاری به دنبال دارد، بسیاری از بیماران به دلیل داشتن حساسیت های غذایی نمی توانند از مواد غذایی که دوست دارند، مصرف کنند زیرا گاهی اوقات آلرژی ها می توانند شخص را تا پای مرگ پیش ببرند یا افرادی که باید خوراکی های بخصوصی مصرف کنند اما به خاطر بد طعمی یا هر دلیل دیگری تمایلی به مصرف آنها ندارند، این چنگال می تواند طعم های دلخواه را به خوراکی ها بخشیده تا مصرف آنها ساده تر شود.”

منبع : asriran

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *