جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دشمنی گوگل و Flash

مرورگر Google Chrome دیگر تبلیغاتی که در آنها از Flash استفاده شده باشد را پخش نخواهد کردبزرگترین کمپانی های دنیا، از Apple تا Facebook همگی آرزوی مرگ Flash را دارند!
یک کمپانی بزرگ دیگر هم به این لیست اضافه شد: Google.

دشمنی گوگل و Flash

در سه شنبه ی هفته ی گذشته Google اعلام کرد که از این پس مرورگر Chrome تبلیغاتی که با Flashساخته شده باشند را اجرا نخواهد کرد.البته هنوز میتوانید به صورت دستی تنظیمات اجرای خودکار را در آن تغییر دهید.

این حرکت برای اولین بار در ماه ژوئن اتفاق افتاد و پس از آن شندین عدم پشتیبانی از Flash دیگر چیز غیرعادی ای به حساب نمی آمد.

اما چرا انقدر نسبت به Flash موضع گیری های شدیدی انجام میشود؟
Flash سالهاست که به عنوان ابزاری شناخته شده در زمینه ی پخش انیمیشن ها و ویدیوهای اینترنتی فعالیت میکند. اما در سالهای اخیر کمپانی های مختلف برای استفاده زیاد باتری و همچنین مشکلات امنیتی آن شروع به نقد Flash کرده اند. (مهندس نرم افزاری گوگل، Tom Li مصرف زیاد باتری Flash را عامل کنار گذاری آن اعلام کرده بود.)

هیچ کدام از دو کمپانی Google و Adobe تا کنون به اظهار نظرات موجود در این مورد پاسخی نگفته اند.

توقف پشتیبانی ناگهانی Google باعث ایجاد موجی در این زمینه شده است. در هفته ی گذشته Amazonاعلام کرد که نمایش تبلیغات Flash را در وبسایت خود متوقف خواهد کرد. Amazon علت اینکار را مشخصا اقدام Google در این زمینه و سیاست های موجود در سایر مرورگرها اعلام کرده است.

این اقدام Google اولین ضربه به Flash به حساب نمیرود. ماه گذشته رئیس بخش امنیت Facebook اعلام کرد که زمان آن رسیده است که Adobe مرگ Flash را اعلام کند. کمی پس از آن Mozilla، صاحب مرورگر مشهورFirefox اعلام کرد که اجرای فایل های Flash را Firefox متوقف خواهد کرد.

در سال 2010، Steve Jobs رئیس وقت کمپانی Apple در بیانه ای که علیه Flash نوشته بود، دلایل حذف پشتیبانی از Flash در بخش نرم افزاری iOS را اعلام کرده بود. این اقدام سریعا وبسایت ها را برانگیخت تا پشتیبانی خود را از استانداردهای جایگزین موجود مثل HTML5 آغاز کنند تا بتوانند کمی از قدرت Flash در اینترنت بکاهند.

در آن بیانه Jobs مشکل امنیتی Flash را اصلی ترین موضوع و دلیل اصلی کرش های سیستم عامل Macنامیده بود.

Jobs همچنین خاطر نشان کرده بود که Adobe باید بیشتر تمرکز خود را بر روی گسترش ابزارهای HTML5 قرار دهد، و کمتر به نقد Apple برای کارهای گذشته آن بپردازد.

منبع: cnet

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *