جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تولید آب نوشیدنی خنک در بیابان‌

موسسه منابع جهانی اعلام کرده که تا سال 2040، 33 کشور با بحران کم‌آبی مواجه خواهند شد که این عامل باعث شده تا مخترعان در صدد طراحی ابزاری کارآمدتر برای مقابله با این بحران باشند.

تولید آب نوشیدنی خنک در بیابان‌

 

اپ ورهگن، طراح هلندی موفق به طراحی دستگاهی برای تولید آب در بیابان‌ها شده که «قطره آب» (WaterDrop) نام گرفته است. وی با بهره‌گیری از مفهوم انرژی خورشیدی، دستگاه شیشه‌ای دستی برای تولید آب در بیابان‌ها طراحی کرد.به گفته ورهگن، طرح وی چیزی شبیه به داستان‌های تخیلی است، اما طی سال‌های اخیر فناوری خورشیدی جهش‌های بزرگی داشته است.

 

ورهگن اظهار کرد: با افزایش دما مقدار آب موجود در هوا افزایش می‌یابد. معمولا دمای بالاتر به معنی نور خورشید بیشتر نیز هست. پس چرا بر استخراج آب از هوا با انرژی تجدید‌پذیر خورشید تمرکز نکنیم به کمک این روش، آب مورد نیاز برای مصارف خانگی و کشاورزی در بیشتر مناطق خشک جهان در دسترس قرار می‌گیرد.

 

ماژول‌های فتووالتیک روی سطح خارجی این دستگاه، در طول روز انرژی خورشیدی را جذب می‌کنند. از این انرژی می‌توان برای خنک کردن هوا و تولید چگالش استفاده کرد. همچنین می‌توان انرژی مورد نیاز یک فن تولید‌کننده جریان هوا را تامین کرد. بطور نظری، قطرات آب نهایی در مخزن کوچک این دستگاه ذخیره می‌شود.

 

ورهگن پیشنهاد می‌کند که با ادغام سنگ‌های کوچک به دستگاه می‌توان خاصیت معدنی بودن را به آب تولید شده اضافه کرد. در دهانه خروجی این دستگاه، یک فیلتر آب کربنی قابل تعویض قرار دارد.

منبع ایسنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *