جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اپل دومین تولیدکننده‌ گجت‌های پوشیدنی در جهان

apple

براساس گزارش جدید IDC اپل با وجود اینکه به تازگی فعالیت خود را در حوزه‌ی گجت‌های پوشیدنی آغاز کرده، اما جایگاه دوم را در این بازار به دست آورده است. نکته‌ی جالب توجه در این خصوص، فعالیت اپل تنها در یک فصل اخیر است که این کمپانی را به چنین جایگاهی رسانده است.

براساس اطلاعات ارائه شده در این گزارش اپل موفق شده تا در جریان سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی بیش از ۳.۶ میلیون دستگاه اپل واچ روانه‌ی بازار کند. هرچند اپل در زمان ارائه‌ی گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم آماری رادر خصوص میزان اپل وا‌چ‌های به فروش رفته ارائه نکرد، اما گزارش IDC شامل پیش‌بینی‌های منطبق بر عملکرد اپل و واقعیت‌های تجاری است. بر این اساس اپل به استثنا فیت‌بیت، بیش از هر کمپانی دیگری در سطح جهان اقدام به تولید ساعت هوشمند کرده است.

براساس گزارش آی دی سی، فیت‌بیت در جریان سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی بیش از ۴.۶ میلیون دستگاه گجت پوشیدنی تولید و روانه‌ی بازار کرده است. فیت بیت در مقایسه با سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۴ میلادی شاهد رشدی ۱.۷ میلیونی در میزان گجت‌های عرضه شده است. هم‌اکنون سهم اپل از بازار گجت‌های پوشدنی ۲۰ درصد است. فیت‌بیت نیز سهمی ۲۴.۳ درصدی را از این بازار در اختیار دارد. با وجود افزایش عرضه به بازار، سهم فیت‌بیت با کاهش روبرو بوده است، چراکه این کمپانی سال گذشته ۳۰ درصد از سهم بازار را در اختیار داشت.

در رتبه‌های بعدی به ترتیب کمپانی‌های شیائومی، گارمین و سامسونگ قرار دارند. شیائومی چینی با فروش بیش از ۳.۱ میلیون دستگاه انواع گجت‌های پوشیدنی و با داشتن سهمی ۱۷.۱ درصدی از بازار در رتبه ی سوم قرار گرفته است. پس از این کمپانی گارمین با فروش ۰.۷ میلیون دستگاه و سامسونگ با فروش ۰.۶ میلیون دستگاه قرار دارند.

اگرچه اپل نقش مهمی را در رشد بازار گجت‌های پوشیدنی بازی کرده، اما به گزارش آی دی‌ سی این کمپانی تنها عامل رشد بازار گجت‌های پوشیدنی نیست. در مقایسه با سه ماهه‌ی سال ۲۰۱۴ میلادی بازار گجت‌های پوشیدنی با رشدی ۲۳۲ درصدی روبرو شده است. در فصل دوم سال جاری بیش از ۱۸.۱ میلیون دستگاه گجت پوشیدنی به فروش رفته که در مقایسه با ۵.۱ میلیون دستگاه مدت مشابه سال گذشته نشان از افزایش بزرگی دارد.

آمار ارائه شده توسط آی دی سی شامل دستبندهای سلامتی و همچنین گجت‌های پوشیدنی هوشمندی است که می‌توان روی آن‌ها اپلیکیشن‌های متعددی نصب کرده و مورد استفاده قرار داد. آی دی سی گزارش داده که اپل این حوزه از بازار را به تسخیر خود در آورده و در حوزه‌ی گجت‌های پوشیدنی هوشمند از هر سه دستگاه عرضه شده به بازار یکی اپل واچ است.

باید دید که در آینده وضعیت این بازار چگونه خواهد بود. سناریوهای متعددی در این خصوص مطرح است که یکی از آن‌ها غلبه‌ی اپل در این بازار و در دست گرفتن سهم بالاتر همچون بازار گوشی‌های هوشمند است. باید دید که سایر تولیدکنندگان و رقبای اپل چه واکنشی را در نشان خواهند داد.

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *