جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


۳D XPoint،سیستم ذخیره سازی جدید

امروز کمپانی اینتل و Micron اعلام نمودند که در زمینه توسعه ی چیپ های حافظه، به یک دستاورد انقلابی رسیده اند. سیستم ذخیره سازی جدید، ۳D XPoint نام دارد (کراس پوینت تلفظ می شود) که در واقع می تواند هم به عنوان حافظه اصلی دستگاه مورد استفاده قرار گیرد و هم نقش حافظه فرار یا همان RAM را داشته باشد.

به کلامی ساده تر، کراس پوینت سه بعدی می تواند نقش رم و درایو SSD موجود در لپ تاپ شما را به شکل یکجا بازی کند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

۳D XPoint،سیستم ذخیره سازی جدید

کمپانی های Micron و اینتل اکنون اذعان دارند تکنولوژی جدیدی که به آن دست یافته اند، انقلابی ترین دستاورد در زمینه چیپ های حافظه پس از دست یافتن به فلش های NAND در سال ۱۹۸۹ بوده است.

ضریب اطمینان کراس پوینت بسیار بالاست و سرعت آن نیز هزار برابر بیشتر از حافظه های NAND است؛ چه در هنگام خواندن و چه در هنگام نوشتن.

نکته ی جالب تر اینکه تراکم اجزای داخلی کراس پوینت تا ده برابر بیشتر است؛ به معنای آنکه اگر شرکت ها بخواهند یک درایو حافظه جدید در ابعاد همان SSD های سابق را به تولید برسانند، می توانند فضایی ده برابری را در اختیار داشته باشند. همه ی اینها در حالی هستند که اینتل و Micron موفق گشته اند پایداری، مصرف انرژی پایین و هزینه اندک ساخت فلش های NAND را در فناوری جدیدشان نیز حفظ کنند.

۳D XPoint،سیستم ذخیره سازی جدید1

 

Mark Durcan، مدیر عامل کمپانی Micron می گوید: «امیدواریم تکنولوژی جدید را با ۳D Flash که در آخرین درایو های ساخته شده توسط کمپانی ما به کار رفته را اشتباه نگیرید؛ ۳D XPoint به طور کلی یک کلاس جدید در زمینه چیپ های حافظه است.»

بنا به گفته های نائب رییس اینتل، Rob Crooke، حافظه های جدید از طریق درگاه PCI Express یا همان PCIe، قابلیت اتصال به کامپیوترهای فعلی را دارند. البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که PCIe های فعلی، توان استفاده از همه ی نیروی ۳D XPoint را ندارد و در آینده باید چاره ای برای همین مشکل اندیشیده شود. در نقطه فعلی، به نظر می رسد راهکار در دست متحول نمودن معماری مادربردها باشد.

مشخصا استفاده از تکنولوژی ۳D XPoint، سرعت عمل کامپیوتر را به شکل فوق العاده ای افزایش خواهد داد؛ بخصوص در زمینه ی گیمینگ، داده های فراوانی می توانند به شکل همزمان لود شوند. از سوی دیگر، کاربرانی که به واسطه ی نوع کار خود با کامپیوتر، نیاز به بالاترین سرعت عمل دارند نیز می توانند از دستاورد جدید اینتل نهایت استفاده را ببرند.

مقامات اینتل اذعان دارند که ۳D XPoint، نتیجه ی سال ها پژوهش و تحقیق در زمینه توسعه چیپ های حافظه بوده و نحوه ذخیره سازی داده ها در آن نیز به شکل کامل از نوع معماری متفاوتی با نمونه های NAND بهره می گیرد.

منبع:Cnet

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *