جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گجتی برای رمزگشایی آیفون !

gadgeti baraye ramz goshayie iphone

مناقشه میان اپل و FBI  سر و صدای بیش از اندازه زیادی به پا کرد و این سوال را مطرح نمود که آیا واقعا مقامات دولتی در صورت لزوم باید بتوانند به اطلاعات رمزگذاری شده دسترسی پیدا کنند یا خیر. همه مشکلات میان کمپانی و سازمان یاد شده از جایی آغاز شد که اپل از درخواست FBI مبنی بر رمزگشایی یک آیفون مجهز به iOS 9 سر باز زد.

اکنون خبر می رسد که دستگاهی ۱۷۰ دلاری وجود دارد که می تواند رمز عبور ۴ رقمی آیفون را تشخیص دهد؛ البته نه برای آیفون های مجهز به iOS 8 و بالاتر. یک فروشگاه به نام «Fone Fun Shop»، محصولی را به فروش می رساند که «IP-BOX» نام دارد و در آیفون های قدیمی تر مجهز به iOS 7 یا نسخه های پایین تر کاربرد دارد. خبرگزاری «Daily Mail» این محصول را خریداری کرده و موفق شده رمز عبور اولیه یک آیفون 5c را پس از ۶ ساعت به دست آورد.

«مارک استراکان» (Mark Strachan)، مدیر این فروشگاه اذعان دارد که هدف از توسعه ی چنین گجتی، پیدا کردن رمز عبور موبایل هایی بود که صاحبانشان، گذرواژه را فراموش کرده بودند و به طور کلی با هدف کمک به کاربر توسعه پیدا کرده است. وی خبر می دهد که در ابتدا کسی باور نمی کرد چنین دستگاهی کار کند، اما اکنون بیشتر و بیشتر خودش را به اثبات رسانده است.

این در حالیست که آیفون های مجهز به iOS 8 و 9، به گونه ای طراحی شده اند که کاربر تنها ۱۰ بار می تواند رمز عبور خود را در آن وارد کند و در صورت اشتباه بودن آنها، آیفون از کار می افتد و اجازه تلاش بیشتر را نمی دهد. حال مدیر این فروشگاه بیان می کند که در حال توسعه نسخه جدیدتری از IP-BOX هستند که قادر به رمزگشایی از آیفون های مجهز به iOS 8 و 9 هم هست.

آقای استراکان می گوید که به نظر او، FBI از چنین روشی برای گشودن آیفون مورد استفاده در پرونده سان برناردینو استفاده کرده است.
منبع : phonearena

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *