جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


طبق نظر سنجیا 11% از کاربران اپل با خرید آیفون با قیمت بیش از 1000 دلار موافقند

 طی دو سال گذشته قیمت تلفن های هوشمند پرچم دار تولید شده توسط دو کمپانی اپل و سامسونگ به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. در حالی که پیش از این گوشی هایی با آخرین رده از قطعات سخت افزاری (حداکثر فضای داخلی و حداکثر حافظه رم به همراه بزرگترین صفحه نمایش) قیمت هایی بالاتر یا نزدیک به 1000 دلار داشتند، در نسل های جدید شاهد نزدیک شدن برچسب قیمتی گوشی های رده اول (حداقل مشخصات سخت افزاری) به این محدوده قیمتی هستیم. همچنین گزارشاتی نیز مبنی بر احتمال قیمت گذاری گوشی های اپل در محدوده بالاتر از 1000 دلار منتشر شده بود که باعث بروز برخی انتقادات از این شرکت شده بودند.

 

جدیدترین تحقیقات موسسه Barclay’s نشان می دهد قیمت گذاری گوشی های آیفون ممکن است امسال به مرزی برسد که باعث عدم بروزرسانی گوشی های قدیمی تر توسط کاربران شود. به گزارش CNBC در صورتی که شایعات مبنی بر قیمت گذاری بین 1000 تا 1200 دلاری آیفون های جدید صحت داشته باشند احتمالا تنها 11 درصد از کاربرانی که به دنبال خرید یک گوشی جدید بوده اند به این نسخه ها بروزرسانی خواهند کرد. همچنین در بین آن دسته از کاربرانی که در حال حاضر از محصولات اپل استفاده می کنند به نوعی طرفداران وفادار این برند به حساب می آیند این رقم تنها به 18 درصد می رسد که چندان چشمگیر نیست.

البته بازار تلفن های هوشمند کشور آمریکا بزرگترین سهم از خریداران آیفون را در خود جای داده و از طرفی فروشندگان و اپراتورهای حاضر در آن نیز به راحتی از سود بسیار زیاد فروش محصولی تضمین شده نخواهند گذشت. سال هاست که کاربران محصولات دیجیتال در ایالات متحده می توانند با خرید گوشی به صورت اقساطی (قراردادهای یک ساله یا هجده ماهه با اپراتورهای تلفن همراه) و پرداخت مبلغی به صورت ماهانه گوشی های خود را بروزرسانی کنند. در نظرسنجی Barclay’s نیز مشخص شده کاربران حاضرند مبلغی تا حدود 50 دلار در ماه به صورت اقساطی برای در اختیار داشتند آیفون 8 صرف نمایند.

در کنار همه این موارد نباید از توانایی های اپل در ایجاد یک موج هیجانی در بین کاربران نیز غافل شد. انتشار اخبار متعدد درباره تغییرات گسترده ظاهری در نسل بعدی آیفون از جمله احتمال وجود سنسور اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش، استفاده از پنل OLED و احتمال بسیار زیاد تغییر طراحی با حذف کلید فیزیکی بدنه جلویی و کاهش حاشیه های گوشی در اطراف نمایشگر همگی باعث می شوند کاربران اشتیاق بسیار زیادی برای ملاقات با آیفون جدید داشته باشند و در صورت موفقیت اپل در بازاریابی مناسب (کاری که این شرکت نشان داده به خوبی قادر به انجام آن است) می توان انتظار داشت آیفون های جدید نیز فروش چشمگیری را تجربه کرده و حتی برخی از رکوردهای این کمپانی را نیز بشکنند.

منبع : سخت افزار

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *