جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ویروس سارق بدون نیاز به اینترنت

ما همیشه شنیده‌ایم که ویروس‌ها از طریق اینترنت و یا شبکه به کامپیوتر ما نفوذ می‌کنند که البته درست هم بود. اما الان وضعیت کمی تغییر کرده و اتفاق عجیبی در زمینه نفوذ به کامپیوترها افتاده است. اگر کامپیوتر شما هم برای خنک شدن از فن استفاده می‌کند باید بدانید محققان اسرائیل روشی را اختراع کردند که می‌تواند اطلاعات شما را از طریق صدای CPU و فن دستگاه سرقت کند.

ویروس سارق بدون نیاز به اینترنت

محققان دانشگاه بن گوریون ویروسی ساخته‌اند که صدای سرعت CPU و فن خنک کننده دستگاه را به صورت کد مورس ترجمه می‌کنند و به اطلاعات تبدیل می‌کند. این سیگنال‌های مورس تا فاصله 8 متری به خوبی شنیده می‌شوند و می‌توان آنها را با یک گوشی هوشمند دریافت کرد.

البته برای دریافت اطلاعات، گیرنده باید به فن دستگاه شما بچسبد. که البته خیلی کار مشکلی نیست این گیرنده می‌تواند یک برچسب کوچک باشد و زمانی که نصب شد می‌تواند محل ذخیره اطلاعات را پیدا کند و با کنترل سرعت CPU و فن دستگاه، اطلاعات را دریافت کند و متاسفانه شما هیچ راهی برای متوجه شدن ندارید.

اما چون این روش با کد مورس کنترل می‌شود نمی‌توان حجم زیادی از اطلاعات را سرقت کرد. اما محققان به این نتیجه رسیده‌اند زمانی که سرعت CPU به 900 بیت در ساعت می‌رسد(این سرعت خیلی کم اتفاق می‌افتد)، کامپیوتر شما در حال رمزگذاری است و می‌توان به فایل‌های رمز گذاری شده دسترسی پیدا کرد.

البته این نوع حمله به دو چیز نیاز دارد که هکر را خیلی محدود می‌کند. اول اینکه هکر باید نزدیک شما باشد نهایتا تا فاصله 8 متری. دوم هم اینکه، باید یک برچسب را روی فن دستگاه شما نصب کند. البته همه اینها هم شدنی است و این موضوع نشان می‌دهد امن‌ترین کامپیوترها هم امن نیستند.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *