جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


وجود حفره امنیتی خطرناک در اندروید

که یک حفره امنیتی بسیار خطرناک در سیستم عامل اندروید وجود دارد که در صورت روت شدن دستگاه می‌توان از آن برای هک کردن ابزار مورد نظر استفاده کرد.

وجود حفره امنیتی خطرناک در اندروید
سیستم عامل اندروید به‌عنوان محبوب‌ترین سیستم عامل همراه جهان شناخته می‌شود ولی این سیستم عامل به‌تازگی با رخنه امنیتی بسیار بزرگی روبرو شده است که ممکن است برای کاربران دردسرساز شود.

به‌تازگی گوگل اعلام کرده است که فرایند روت کردن دستگاه‌های اندرویدی می‌تواند منجر به ایجاد یک حفره امنیتی در این سیستم عامل شود که با کمک آن ممکن است کنترل دستگاه به‌صورت راه دور در اختیار هکرها قرار بگیرد.

البته گوگل به‌سرعت یک وصله امنیتی برای این حفره آماده کرده است ولی مشکل اینجاست که این وصله تنها برای مدل‌های اصلی پروژه متن‌باز اندروید کار خواهند کرد و عرضه آن بر روی نسخه‌های شخصی‌سازی‌شده، زمان مشخصی ندارد.

علت این امر نیز این است که عرضه وصله یاد شده بر روی نسخه‌های شخصی‌سازی‌شده به برنامه‌ریزی شرکت تولید کننده سخت‌افزار بازمی‌گردد ولی نسخه‌های اصلی به‌صورت مستقیم توسط خود گوگل به‌روزرسانی می‌شوند.

شایان ذکر است که به‌احتمال فراوان این مشکل در بسته به‌روزرسانی امنیتی گوگل در روز دوم ماه آوریل به‌صورت کامل حل خواهد شد بنابراین به‌ هیچ‌ عنوان به‌روزرسانی سیستم عامل همراه خود را به تعویق نیندازید.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *