جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


هوش مصنوعی گوگل در اپلیکیشن Google Photos

همانطور که میدانیم گوگل نرم افزاری ارائه کرده است که به عنوان گالری در سیستم عامل های اندروید و iOS مورد استفاده قرار میگیرد. این اپلیکیشن، Google Photos نام دارد که قابلیت های زیادی برای برای ویرایش و دسته بندی عکس ها و ویدیو ها فراهم کرده است. به تازگی این کمپانی قابلیت های جدیدی از هوش مصنوعی در این اپلیکیشن ارائه کرده است که در ادامه آن ها را توضیح خواهیم داد.

گوگل توانسته این اپلیکیشن را به گونه ای طراحی کند تا به کمک هوش مصنوعی عکس های موجود در گالری را بررسی کند و عکس های کسل کننده را تشخیص دهد. در واقع Google Photos تعیین میکند که کدام عکس های باید در حافظه باقی بمانند و کدام عکس ها در پوشه ی بایگانی رها شوند. به طور کلی تصاویر را حذف نمیکند بلکه آنها را از دید شما مخفی میکند که در صورت لزوم میتوانید به این عکس ها دسترسی پیدا کنید، مواردی را که نمیخواهید انتخاب کنید و حذف نمایید. از دیگر مواردی که در این اپلیکیشن مشاهده خواهید کرد، بایگانی کردن تصاویر به صورت دستی است؛ به این صورت که تصاویری که نمیخواهید در گالری داشته باشید؛ انتخاب میکنید و آن را به بخش بایگانی تصاویر منتقل میکنید. البته گزینه ی دیگری هم وجود دارد که به حذف دائمی عکس های میپردازد. گوگل همچنین توانسته است تا در Google Photos به کمک یادگیری ماشین، حالت های چهره را بشناسد و با فوکوس دقیق تصاویر را تحلیل کند.

قابلیت دیگری که در این اپلیکیشن به کار برده شده است؛ قابلیت تشخیص افراد به کمک یادگیری عمیق است. این تکنولوژی به این صورت است که در ابتدا از شما میخواهد تا افراد را در تصویر معرفی کنید سپس قادر است تا افراد را شناسایی کند و حتی برای هر شخصی آلبوم مجزا ایجاد کند. همچنین به شما پیشنهاد میدهد که کدام تصاویر را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید. برای مثال میخواهید عکس هایتان با دوستتان را برای او ارسال کنید؛ Google Photos آلبومی از عکس های دوستتان را نمایش میدهد و میتوانید آنها را انتخاب کرده و ارسال نمایید؛ از آن پس هرگاه تصویری از دوستتان در گالری باشد و اپلیکیشن آن را تشخیص دهد به صورت خودکار برای دوستتان ارسال خواهد شد.

گوگل در حال ارائه ی اپلیکیشنی کاملاً هوشمند است تا نظر کاربران را به خود جلب کند و کارها را ساده تر کند. Sunder Pichai، مدیرعامل گوگل اعلام کرده است که قصد دارد تا محصولاتش را بازبینی کند تا هوش مصنوعی و یادگیری عمیق را در اپلیکیشن ها بهبود ببخشد. این کمپانی در حال حاضر مشغول تحقیق و پژوهش بر روی تبدیل دوربین گوشی به موتور جستجو است تا بتواند دنیای تازه ای از جستجو را به کاربران ارائه کند.

منبع : سخت افزار

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *