جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نسخه بتا نرم افزار Adobe XD در دسترس کاربران ویندوز ۱۰

نسخه ی آزمایشی خصوصی Adobe Experience Design در دسترس قرار گرفته بود و امروز Adobe رونمایی بزرگ خود را با در دسترس قرار دادن نسخه ی بتا عمومی Adobe XD در ویندوز ۱۰ به نمایش گذارد و روز خوبی را برای کاربران ویندوز ۱۰ رقم زد.

 

xd1

نرم افزار طراحی Adobe Experience Design CC یا Adobe XD به گونه ای عمل می کند که کار ساخت یک برنامه را آسان می کند. بدون اینکه بخواهید وقت زیادی در نوشتن کد ها برای رابط کاربری صرف کنید می توانید تنها با یک Drag و Drop همه کار را انجام دهید. این برنامه برای آن دسته از کسانی که تازه کد نویسی و ساخت برنامه را شروع کرده اند مناسب بوده و یا اینکه کسانی که می خواهند از سر درد های ساختن یک رابط کاربری یا بهتر کردن تجربه کاربری یک نرم افزار خلاص شوند هم می تواند کار ساز باشد.

نسخه ی آزمایشی عمومی تمام ویژگی های مربوط به Adobe XD را در اختیار کاربران قرار می دهد و به راحتی اجازه ی ساخت پروتایپ وب سایت ها و نرم افزارهای موبایلی را با ابزار مناسب خود می دهد. در اولین نسخهی عمومی بسیاری از ویژگی ها قرار داده شده است تا کاربران از آن استفاده کنند:

  • طراحی ایکون وکتور و کارهای هنری
  • پشتیبانی از متن پایه
  • ساخت، چینش و توسعه ی بورد هنری
  • قابلیت های Group، Lock، align، distrubue، z-order و ابزار اندازه گیری
  • قابلیت Repeat Grid
  • Color picke، eyedropper و swatches
  • پروتایپ ها با قابلیت تعاملی و انیمیشنی
  • پیش نمایش دسکتاپ
  • خروجی PNG
  • ورودی PNG، JPG و GIF

 

xd2

البته Adobe راهنمای کامل کار با این نرم افزار را در همان ابتدا در قسمت منوی راهنما قرار داده است و همچنین ویدیوی آموزشی آن را نیز منتشر کرده است که از طریق این لینک می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

همچنین قابلیت خودکار و لمس تنها در حالت Property Inspector که در منوی ابزار سمت چپ قرار دارند فعلا قابل استفاده اند. البته توسعه دهندگان در نظر دارند تا خودکار و لمس را به بخش های اصلی نیز بیاورند و هنوز این ویژگی اضافه نشده است.

شرکت Adobe اعلام کرده است که قصد دارد نرم افزار یونیورسال Adobe XD را هرماه به صورت منظم به روز رسانی کند تا قابلیت های ویندوز ۱۰ و مک کاملا برابر باشند. نرم افزار یونیورسال Adobe XD برای نصب در ویندوز ۱۰ نیاز به اپدیت سالگرد و نسخه ی ۶۴ بیتی دارد و نسخه های قبلی ویندوز از این نرم افزار پشتیبانی نمی کنند. همچنین اگر Adobe Creative Cloud نسخه ی آزمایشی جدید را شناسایی نکند شاید شما قادر به اجرای آن در دستگاه خود نباشید. در حل حاضر این نرم افزار از زبان های برنامه نویسی XAML, C++, JavaScript, و ANGLE پشتیبانی می کند و به زودی زبان های کدنویسی دیگر نیز افزوده خواهد شد.

کاربران می توانند در بخش صدای کاربر Adobe بازخورد های خود را به این شرکت ارسال کنند تا در بهبود هرچه بهتر این نرم افزار در ویندوز ۱۰ و شکل گیری کامل آن دخیل باشند.

 

منبع : winphone

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *