جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نرم افزار هک دوربین‌های وب دردسرساز شد

اخیرا در چین نرم‌افزار هکی به فروش می‌رسد که قادر است به انواع دوربین‌های وب نفوذ پیدا کند.

کلیک-مفهوم “حفظ حریم خصوصی خانه شما” ممکن است تبدیل به چیزی بیش از گذشته شود.طبق گزارشات نرم‌افزار ارزان در شبکه‌ی چینی گسترش یافته است،که امکان نفو‌ذ دوربین‌ها و دستگاه‌های نظارتی را به شبکه‌های وب می‌دهد.

تقریبا هر کسی می‌تواند نرم‌افزار هک را فقط با ۱۸۸ یوان (۲۸ دلار) با لیست متصل‌شده از آدرس های IP و راهنمای نحوه‌ی استفاده از نرم‌افزارهای مخرب خریداری کند. این نرم‌افزارها وبکم‌های متصل به اینترنت را اسکن می‌کنند و امکان دسترسی اسان را به متقاضیان می‌دهند. طبق گزارشات CCTV این ابزار اخیرا در اتاق‌های چت آنلاین چینی مانند QQ Messenger همراه با نام‌های کاربری و کلمه‌ی عبور به دستگاه‌های موجود نفوذ یافته است. طبق گزارش رسانه‌های چینی،حدود تا ۲۰۰ تا ۴۰۰ دوربین امنیتی و ورودی معتبر هر روز داده و دانلود می‌شود. کسانی که با وب‌کم و دیگر دستگاه‌های دوربین به راحتی هک می‌شوند، توصیه می‌شود رمز عبور خود را بلافاصله و محض احتیاط تغییر دهند. دوربین‌های نظارت ترافیک CCTV و همچنین دوربین‌های دیگر موجود در شهر اگر رمز عبور امنی نداشته‌باشند نیز می‌توانند هک شوند، کارشناسان سایبر امنیتی و پست جنوبی صبح چین در این مورد هشدار لازم را داده‌اند.

نشریه‌ای در این مورد افزود; کسانی که از این شکاف امنیتی در حمله به فضای شخصی استفاده می‌کنند, می‌توانند به مدت سه سال زندان در چین محکوم شوند.وب‌کم‌های ربوده شده برای مدت طولانی در امنیت سایبری نگرانی ایجاد کرده‌است، به ویژه پس از آنکه تحلیلگران نتیجه گرفتند که حملات DDoS عظیم در اکتبر ۲۰۱۶ به دلیل دستگاه های هوشمند – از جمله وب‌کم ها و ترموستات‌ها -که برای انجام حمله نفوذ کرده‌اند. بیش از ۸۰ وبسایت محبوب تحت تاثیر قرار گرفتند، از جمله PayPal، Reddit، آمازون، Spotify و توییتر.حتی به نظر می‌رسد که هک وب‌کم باعث نگرانی مدیرعامل فیسبوک شود.

یک کاربر توییتر در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ متوجه شد که عکسی که آنلاین توسط Zuckerberg ارسال شده، نشان می‌دهد که وی لپ‌تاپ خود را در پس زمینه همراه با نوار پوشیدنی روی دوربین و میکروفون نشان می دهد.

 

منبع : کلیک

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *