جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تامرون از اولین لنز ۴۰۰-۱۸ میلی‌ متر جهان رونمایی کرد

شرکت تامرون (Tamron) اولین لنز ۴۰۰-۱۸ میلی‌متری جهان را با امکان بزرگ‌نمایی ۲۲.۲ برابر معرفی کرد.

18-400mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD طبق ادعای شرکت تامرون، اولین لنز همه‌کاره و اولترا-تله فوتو در جهان محسوب می‌شود. این لنز می‌تواند تا ۲۲.۲ برابر زوم کند و با تمام دوربین‌های APS-C از شرکت‌های کانن و نیکون سازگار است. باوجود بزرگ‌نمایی بالا، این لنز تنها ۱۲۲ میلی‌متر طول و نزدیک به ۷۰۰ گرم وزن دارد؛ بنابراین برای عکاسی در سفر و مصارف روزمره، کاملا مناسب است.

برای به دست آوردن چنین نسبت بزرگ‌نمایی بالایی، تامرون از بدنه‌ای با افزایش طول سه مرحله‌ای استفاده کرده که در برابر رطوبت هم مقاوم است. سیستم فوکوس خودکار این لنز ۴۰۰-۱۸ میلی‌متری، از موتور HLD شرکت تامرون استفاده می‌کند که طبق ادعای شرکت سازنده، عمل فوکوس را با دقت بالا و صدای کمی انجام می‌دهد. به‌علاوه این لنز، از سیستم جبران لرزش (Vibration Compensation) هم استفاده می‌کند که میزان لرزش لنز را تا ۲.۵ برابر کاهش می‌دهد. در ضمن، سیستم قفل زوم هم برای جلوگیری از تغییر ناگهانی در میزان بزرگ‌نمایی آن، تعبیه شده است.

حداقل فاصله‌ی فوکوس در این لنز ۴۵۰ میلی‌متر است؛ بنابراین می‌تواند برای تمام حالت‌های عکاسی مثل عکاسی پرتره، ماکرو و تله فوتو استفاده شود.

لنز ۴۰۰-۱۸ میلی‌متری تامرون از اواخر ماه جاری میلادی و با قیمت ۶۴۹ دلار وارد بازار خواهد شد. نظر شما در مورد این لنز چیست؟

 

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *