جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


لمس سه بعدی آیفون 8 هزینه‌ها را برای اپل دو برابر می‌کند

شایعات حکایت از آن دارند که قیمت تمام‌شده‌ی قطعه‌ی مورد نیاز برای فناوری لمس سه‌بعدی در آیفون ۸، دو برابر نسل پیشین خواهد بود.

بر اساس شایعات، هولدینگ TPK که وظیفه‌ی تأمین سنسورهای مورد نیاز برای فناوری لمس سه‌بعدی (3D Toutch) اپل را بر عهده دارد، اعلام کرده است که قیمت قطعه‌ی مربوط به این فناوری، از ۷ تا ۹ دلار حال حاضر، در آیفون ۸ به ۱۸ تا ۲۲ دلار افزایش پیدا خواهد کرد. بر اساس گزارش وب‌سایت Economic Daily News، اپل احتمالا این افزایش قیمت را خواهد پذیرفت؛ چرا که این شرکت در نظر دارد تا ۷۰۰ درصد از ظرفیت تولید خود را به نسخه‌ی پریمیوم از آیفون جدید اختصاص دهد.

گفته می‌شود دلیل افزایش قیمت قطعه‌‌‌ی مورد نیاز برای فناوری لمس سه‌بعدی، به پیچیدگی‌ و دشوار بودن فرایند اتصال سنسورها به پنل شکننده‌ی AMOLED نسبت به پنل‌های مقاوم‌تر LCD به‌کاررفته در آیفون ۶ اس و آیفون ۷ برمی‌گردد.

لیو شیلیانگ، یکی از مدیران اجرایی TPK معتقد است از آنجایی که فرایند تولید و مشخصات قطعات باید تغییر کند، بنابراین تغییر یافتن قیمت تمام‌شده‌ی قطعات نیز امری طبیعی خواهد بود. دیگر مدیران ارشد TPK نظیر مدیر کل و رئیس هیئت مدیره‌ی این کمپانی باور دارند با توجه به اینکه اپل به استفاده از محصولات جدید TPK تمایل دارد، مشتریان جدیدی به سمت فناوری قدیمی‌تر این کمپانی چینی کشیده خواهند شد.

تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که اپل در ماه سپتامبر، در کنار آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس، از یک محصول ویژه با نام آیفون ۸ نیز رونمایی خواهد کرد. انتظار می‌رود اپل برای آیفون ۸ قیمتی بین ۸۴۰ تا ۹۹۹ دلار در نظر بگیرد.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *