جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


قیمت باندل هدست و کنترلر آکیولس به ۵۰۰ دلار

کمپانی آکیولس قیمت باندل هدست و کنترلر آکیولس ریفت را ۱۰۰ دلار کاهش داد تا این محصول قیمتی معادل باندل پلی‌استیشن VR داشته باشد.

 

آکیولس ریفت و شرکت مادر آن یعنی فیسبوک در تلاش هستند تا هدست‌های واقعیت مجازی خود را در دسترس افراد بیشتری قرار بدهند. در همین راستا آکیولس قیمت هدست‌ها و کنترلر‌های لمسی خود را چندین بار کاهش داده است. بالاخره، آکیولس اعلام کرد که قیمت باندل هدست و کنترلر آکیولس را به صورت همیشگی به ۵۰۰ دلار کاهش داده است.

پس از این کاهش، ریفت و کنترلر لمسی آن با پلی‌استیشن VR هم قیمت می‌شوند که در مقایسه با HTC Vive و کنترلرش که ۸۰۰ دلار قیمت دارند، بسیار ارزان‌ترند. باندل آکیولس ریفت (Oculus Rift) علاوه بر کنترلر و هدست، ۶ بازی به نام‌های Lucky’s Tale ،Medium ،Toybox ،Quill ،Dead and Buried و Robo Recall را نیز به همراه دارد.

در خبری که از بلاگ آکیولس منتشر شد، عنوان شد که به دلیل فروش خوب هدست در چند وقت اخیر، آکیولس تصمیم گرفته تا آن را با قیمت مناسب‌تری عرضه کند. البته فراموش نکنید که برای استفاده از هدست آکیولس ریفت به یک پی‌سی قدرتمند احتیاج دارید. در ادامه می‌توانید سیستم مورد نیاز برای استفاده از ریفت را مشاهده کنید:

مشخصات حداقل سیستم مورد نیاز:

پردازنده مرکزی: Intel i3-6100 یا AMD FX4350
کارت گرافیک: NVIDIA GTX 1050 Ti یا AMD Radeon RX 470
حافظه رم: ۸ گیگابایت
خروجی تصویر: HDMI 1.3
درگاه: ۱ عدد پورت USB 3.0 به اضافه‌ی دو پورت USB 2.0
سیستم عامل: ویندوز 8.1 و نسخه های بالاتر

در ابتدای خرداد بود که قابلیت تشخیص کامل فضای اتاق به آکیولس ریفت افزوده شد. برای استفاده از این قابلیت باید از سه سسنور استفاده کرد. با توجه به اینکه در باندل ریفت دو سنسور وجود دارد، برای استفاده از این قابلیت تنها نیاز به خرید یک سنسور اضافی با قیمت ۶۰ دلار خواهد بود. Rec Room ،Onward و Arizona Sunshine از بازی‌هایی هستند که از این قابلیت بهره می‌برند. همچنین هدست HTC Vive با استفاده از سنسور ‌Lighthouse خود، تشخیص کامل فضای اتاق را به قابلیت‌های خود اضافه کرده بود، اما همانطور که گفته شد هنوز هم گران‌ترین هدست واقعیت مجازی است.

در دیگر اخبار در مورد آکیولس، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که شرکت‌های آکیولس و فیسبوک به دنبال ساخت یک هدست مستقل بی‌سیم و با بودجه متوسط هستند تا بازار بین هدست Gear VR سامسونگ و ریفت را پوشش دهند. طبق گزارشات این هدست ۲۰۰ دلار قیمت خواهد داشت و در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه خواهد شد.

منبع : زومجی

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *