جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


احتمال فیلتر شدن واتس اپ و تلگرام در روسیه

احتمال فیلتر شدن واتس اپ و تلگرام در روسیه افزایش پیدا کرد. سرویس نظارت بر فناوری‌های اطلاعاتی روسیه اعلام کرد که در صورت عدم همکاری مدیران این شبکه های اجتماعی، دسترسی به آن‌ها مسدود خواهد شد.

پس از حواشی زیادی که در خصوص فعالیت شبکه های اجتماعی مانند تلگرام در روسیه به وجود آمد، اکنون احتمال مسدود شدن این شبکه‌ها افزایش پیدا کرده است. در همین حال کاربران و سایر مدیران تلگرام در روسیه از پاول دوروف (Pavel Durov)، بنیان‌گذار و مدیرعامل Telegram خواسته‌اند تا از مسدود شدن روند خدمات‌رسانی این پیام رسان جلوگیری کند.

فیلتر شدن تلگرام در روسیه در صورت منتقل نکردن سرورها به خاک این کشور

در هفته گذشته سرویس نظارت بر فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباط جمعی روسیه اعلام کرده بود که در صورت عدم همکاری مدیران تلگرام با این نهاد دولتی، دسترسی به تلگرام در روسیه مسدود خواهد شد. طبق قانون کشور روسیه، کلیه ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی موظف هستند تا پایگاه‌های داده‌های کاربران خود را به خاک این کشور منتقل کنند تا به این ترتیب از انتشار غیرقانونی اطلاعات به دیگر کشورها جلوگیری شود.

سرویس نظارت بر فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباط جمعی روسیه همچنین تاکید کرد که تا به امروز هیچ پاسخی از سوی مدیران تلگرام دریافت نشده است. طبق قانون، یک درخواست دیگر از سوی این نهاد به مدیران این شبکه اجتماعی ارسال می‌شود و اگر هیچ همکاری صورت نگیرد، دسترسی به تلگرام در روسیه مسدود خواهد شد.

روس‌ها از مدتی پیش روند فیلتر کردن شبکه های اجتماعی و پیام رسان های اینترنتی که اطلاعات خود را در روسیه نگهداری نمی‌کنند آغاز کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به وی چت، لاین، ایمو، زیلو و بلک بری مسنجر اشاره کرد. در سال گذشته نیز شبکه اجتماعی لینکدین به دلیل منتقل نکردن سرورهای خود به خاک روسیه در این کشور فیلتر شده بود.

منبع : گجت نیوز

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *