جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


فعالیت یاندکس در ایران

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در مورد فعالیت دفتر موتور جستجوی روسی یاندکس در ایران توضیحات تازه‌ای را ارائه کرده است.

فعالیت یاندکس در ایران
در حالی که پس از مذاکرات وزرای ارتباطات روسیه و ایران، اعلام شد که یاندکس به منظور ارائه بهینه خدماتش به مردم ایران دفتری را در کشورمان تاسیس خواهد کرد، مسئولان این موتور جستجو در روسیه اعلام کردند که برنامه‌ای برای تاسیس دفاتر جدید ندارند.

همین مواضع متناقض موجب شد تا فعالیت یاندکس در ایران در هاله‌ای از ابهام فرو رود. اما محمدرضا فرنقی‌زاد مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات ایران در توضیح بیشتر موضوع گفته است که این موضوع برای اولین‌بار در تهران و در جریان دیدار وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات دو کشور مطرح شده و به احتمال زیاد مقامات یاندکس در روسیه از محتوای مذاکرات انجام شده در تهران آگاه نبوده‌اند.

یاندکس یک شرکت اینترنتی روسی است که بزرگترین موتور جستجوی این کشور محسوب می‌شود و ۶۰ درصد از سهم این بازار را در کشور یاد شده در اختیار دارد. این شرکت خدمات و محصولات اینترنتی متنوعی ارائه می‌دهد.

بر اساس اطلاعات ثبت شده در سایت موسسه تحقیقاتی Comscore.com ، یاندکس چهارمین موتور جستجوی اینترنتی بزرگ جهان بوده و از آوریل سال ۲۰۱۲ به این سو هر روز ۱۵۰ میلیون جستجوی اینترنتی در آن صورت گرفته است. تعداد بازدیدکنندگان روزانه این سایت از فوریه سال ۲۰۱۳ به این سو ۵۰.۵ میلیون نفر بوده است.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *