جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


جوابیه اسنپ : شکایت سازمان راهداری برای سفرهای برون شهری

اسنپ ادعای رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره‌ی‌ احضار این شرکت به دادگاه برای موضوع سفرهای برون‌شهری را رد کرد.

 

دیروز رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مدعی شد که از مدیران شرکت اسنپ شکایت کرده است و علت را ورود این شرکت به حوزه‌ی حمل‌ و نقل برون‌شهری اعلام کرد.

اسنپ نیز در جوابیه‌ی خود این ادعا را رد و اعلام کرد که تا‌کنون امکانی برای سفرهای برون‌شهری به اپلیکیشن خود اضافه نکرده است و حتی اگر کاربری مبدأ و مقصدی در دو شهر متفاوت انتخاب کند، هزینه‌ی سفر برایش محاسبه نمی‌شود و کاربر با پیغام خطا مواجه می‌شود. به گفته‌ی اسنپ، رانندگان تنها در شهر محل سکونت خود قادر به پذیرش درخواست سفر هستند و از لحاظ فنی، امکان اینکه سفر برون‌شهری روی اپلیکیشن درخواست شود وجود ندارد.

ما پس از بررسی متوجه شد که شاید منظور از سفرهای بین شهری، جابه‌جایی مسافر بین دو شهر کرج و تهران باشد. با توجه به اینکه تعداد زیادی از افراد به‌صورت روزانه از شهر کرج به تهران و بالعکس سفر می‌کنند و به دلیل نزدیکی این دو شهر، تصور اینکه سفر بین تهران و کرج برای مسافران، سفری برون‌شهری محسوب شود چندان منطبق بر واقعیت موجود نیست و اگر این سرویس وجود نداشت جای تعجب بود!

اسنپ همچنین مدعی شده است که هیچ‌گاه از سوی نهاد قضایی برای حمل‌ و نقل برون‌شهری احضار نشده است و فقط حدود یک ماه قبل مدیران این شرکت به دعوت دادستان کل کشور برای توضیح سازوکار این اپلیکیشن تشکیل جلسه داده‌اند و در همان جلسه تمام ابهامات رفع شده و موضوع خاتمه یافته است.

دلیل دیگری که در جوابیه‌ی اسنپ به آن اشاره شده، موضوع استفاده‌ی عمومی از کلمه‌ی «اسنپ» و تعمیم آن به تمام شرکت‌هایی است که فعالیتی‌ مشابهی دارند. معمولا در موضوع نام‌های تجاری گاهی اتفاق می‌افتد که شرکتی به دلیل اینکه اولین فعال در حوزه‌ی خود بوده است یا سهم زیادی از بازار در اختیار دارد؛ به‌گونه‌ای نامش به آن صنعت گره ‌می‌خورد. برای مثال، در ایران سال‌ها است که نام تجاری «ریکا» برای تمام برندهای مایع ظرف‌شویی و نام تجاری «کلینکس» برای تمام دستمال‌های کاغذی استفاده می‌شود. اسنپ نیز مدعی است که شاید این سرویس توسط دیگر همکارانش در این حوزه ارائه شده است.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *