جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


رکوردشکنی جی اسکیل با معرفی حافظه رم DDR4

شرکت G.Skill از کیت حافظه‌ی رم DDR4 با فرکانس ۴۳۳۳ مگاهرتز رونمایی کرد که رکورد تازه‌ای در سرعت انتقال داده به شمار می‌رود.

رکوردشکنی جی اسکیل با معرفی حافظه رم DDR4

شرکت جی‌ اِسکیل روز جمعه از کیت حافظه‌ی رم DDR4 جدید رده بالای خود برای مادربوردهای دوکاناله‌ با قابلیت پشتیبانی از پردازنده‌های کبی لیک اینتل پرده برداشت. کیت جدید موسوم به Trident Z، توانایی انتقال اطلاعات ۴۳۳۳ مگاترانسفر بر ثانیه (MT/s) دارد که قطعا برای رسیدن به این رکورد نیازمند ولتاژ اضافه خواهد بود. علاوه‌ بر کیت یادشده، شرکت جی‌ اسکیل ادعا کرده که در حال کار روی ماژول رم دو خطی DDR4 سریع‌تر از حافظه‌ی DDR4-4333 تریدنت Z است. زومیت را همراهی کنید.

ماژول Trident Z جدید جی‌ اسکیل مبتنی بر تراشه‌های مجتمع (IC) بیست نانومتری حافظه‌ی DRAM هشت گیگابایتی سامسونگ است که قدرتمندتر از دیگر ماژول‌های رم دو خطی (DIMM) سطح بالای این شرکت به شمار می‌رود. بسته‌ی رم ۱۶ گیگابایتی به شماره مدل F4-4333C19 شامل ۲ ماژول ۸ گیگابایتی با فرکانس اسمی ۴۳۳۳ مگاهرتزی است و در تایمینگ CL به‌صورت CL19-19-19-39 با ۱.۴ ولت کار می‌کند. میزان ولتاژ یادشده، اندکی بالاتر از ولتاژ استاندارد ۱.۳۵ ولتی در نظر گرفته‌شده برای حافظه‌های رم DDR4 است. میزان ولتاژ تعیین‌شده به‌وسیله‌ی سازمان JEDEC، برابر با ۱.۲ ولت و به میزان قابل توجهی کمتر از ولتاژ مورد نیاز ماژول Trident Z است. مشابه با دیگر اعضای خانواده‌ی Trident Z، بسته‌ی جدید DDR4-4333 هم دارای پخش‌کننده‌ی حرارت آلومینیومی و بدون چراغ‌های ال‌ای‌دی RGB است. این بسته همچنین از SPD‌-هایی با تنظیمات XMP 2.0 بهره‌مند است. SPD یک روش استاندارد برای دستیابی به اطلاعات حافظه‌ی رم است.

شرکت جی‌ اسکیل بسته‌ی رم ترایدنت زِد DDR4-4333 را برای استفاده با پلتفرم Z270 و پردازنده‌ی مرکزی کبی لیک شرکت اینتل در نظر گرفته است. تاکنون حافظه‌ی رم جدید تریدنت Z جی‌ اسکیل فقط روی مادربورد Maximus IX Apex ساخت شرکت ایسوس متعلق به برند جمهوری گیمرها (ROG) دارای پردازنده‌ی Core i5 7600K اینتل، تأیید اعتبار شده است. اما انتظار می‌رود به‌زودی شاهد انتشار فهرست مادربوردهای سازگار با این حافظه‌ی رم باشیم.

علاوه‌ بر معرفی کیت جدید DDR4-4333، شرکت جی‌ اسکیل حتی از حافظه‌ی رم سری تریدنت زد DDR4-4400 به شماره مدل F4-4400C19-8GTZ و رم DDR4-4500 به شماره مدل F4-4500C19-8GTZ هشت گیگابایتی که در حالت دوکاناله عمل می‌کنند، رونمایی کرد. شرکت جی‌ اسکیل هنوز در حال توسعه‌ی این دو حافظه‌ی رم و تعیین مشخصات نهایی آن‌ها از جمله تایمینگ، ولتاژ و غیره است. بنابراین انتظار نمی‌رود به‌زودی برای فروش عرضه شوند.

همان‌طور که گفتیم، این فقط یک رونمایی ساده است و فعلا خبری از عرضه‌ی حافظه‌ی رم DDR4-4333 نخواهد بود. به احتمال زیاد شرکت جی‌ اسکیل برای تأمین ماژول‌ها در روز فروش، در حال ساخت تراشه و پر کردن انبار خود است. همچنین انتظار می‌رود قیمت این ماژول رم در همان روز مشخص شود. در حال حاضر، کیت DDR4-4266 دوکاناله‌ی ۱۶ گیگابایتی با برچسب قیمت ۲۵۰ دلاری عرضه می‌شود که قطعا قیمت کیت DDR4-4333 بیشتر از مبلغ یادشده خواهد بود.

منتبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *