جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


رونمایی گوگل از جدیدترین پیام رسانش

اینبار گوگل قصد دارد به شکلی جدی وارد رقابت در عرصه پلتفرمهای ارتباطی شود و باید صبر کرد و دید که آیا اینبار این شرکت قادر خواهد بود رقبای بزرگ و سرسختی همچون تلگرام یا واتس اپ و اسنپ چت را کنار بزند یا نه؟

رونمایی گوگل از جدیدترین پیام رسانش

گوگل در کنفرانس I/O اقدام به معرفی به معرفی پیام رسان جدیدAlloکرد. این پیام رسان مجهز به هوش مصنوعی با قابلیتMachine Learningو سازگار با سرویس جدید گوگل یعنیGoogle Assistantاست که نه تنها اجازه گفتگوی اینترنتی را به کاربران میدهد بلکه به واسطه آن قادر خواهید بود کل محتوی نرم افزار را به اشتراک بگذارید، برنامه های روزمره خود را تنظیم کنید، اقدام به خرید اینترنتی کنید و از بسیاری از امکانات دیگر آن نیز بهره مند شوید. تا کنون نسخه اندروید وiOSآن رونمایی شده و قرار است این ابزار در تابستان منتشر شود.

این نرم افزار حتی قرار است پا را از این هم فراتر بگذارد و سبک استفاده از سرویس های فعلی گوگل را نیز تغییر دهد.

 

 

امکانات پیام رسانAllo

مانند همه نرم افزار های پیام رسان دیگر کاربران در این نرم افزار نیز از طریق شماره های تلفن و یا با استفاده از حساب کاربری گوگل قادر به پیدا کردم یکدیگر و برقراری ارتباط هستند. یکی از مهمترین دغدغه های امروزین کاربران موضوع حفظ امنیت و حفاظت از اطلاعات است و بر همین اساس گوگل نیز این قابلیت را درAlloو با الهام از کروم به کار گرفته است. این نرم افزار مجهز به حالتIncognitoاست که طی آن همه گفتگوهای کاربران با رمزنگاریEnd-to-Endانجام خواهد شد و گوگل قرار است این قابلیت را مدام بروزرسانی کند.

علاوه بر وجود اموجی ها و حالتWisper/Loudکه برای تغییر اندازه متن در راستای نشان دادن اهمیت آن است، امکاناتی مبتنی بر هوش مصنوعی نیز وجود دارد.

از جمله آنها باید به قابلیتSmart Replyاشاره کرد که به شکل خودکار پاسخ هایی را برای ارسال به گفتگو ها به شما پیشنهاد میکند و در نتیجه نیازی به تایپ متن ندارید. این قابلیت به مرور زمان نحوه پاسخ شما به گفتگوهای مختلف را یاد میگیرد و به تدریج هوشمندانه تر به شما پیشنهاد میدهد. این قابلیت همچنین در مورد تصاویر نیز وجود دارد.

از قابلیت های جالب دیگر این پیام رسان استفاده و بهره گیری آن از سرویسAssistantاست که این سرویس نیز در همین کنفرانسI/Oمعرفی شد. این سرویس در واقع یک ربات مجهز به قابلیت های گفتار طبیعی است و کاربر میتواند به شکل مستقیم با آن وارد گفتگو شده یا اقدام به پرسیدن سوالات کند. این سرویس با استفاده از سایر امکانات و سرویس های گوگل پاسخ سوالات کاربر را فراهم میکند.

گوگل قرار است در آینده به طراحان و برنامه نویسان این امکان را بدهد که از این ربات در نرم افزار خود استفاده کنند و به این ترتیب به تدریج این ربات از منابع ثانویه نیز برای ارائه اطلاعات بهره مند خواهد شد.

گفتنی است؛ پیش از این گوگل بارها و با سرویس های متعدد سعی در ورود به حوزه شبکه های اجتماعی کرده بود اما نه گوگل پلاس، نهBuzzو نهWaveنتوانستند محبوبیتی همانند توییتر یا فیسبوک بدست آورند اما آنگونه که مشخص است اینبار گوگل قصد دارد به شکلی جدی وارد رقابت در عرصه پلتفرمهای ارتباطی شود و باید صبر کرد و دید که آیا اینبار این شرکت قادر خواهد بود رقبای بزرگ و سرسختی همچون تلگرام یا واتس اپ و اسنپ چت را کنار بزند یا نه؟

 

منبع باشگاه خبرنگاران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *