جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


روبات همه کاره Alpha 2

در نمایش‌گاه CES امسال محصولات کمک آموزشی بسیار خوبی عرضه شدند. گروهی بر مبنای بازخوردهای دریافتی از مصرف کنندگان نسل‌های قبلی محصولات مورد باز طراحی قرار گرفته بودند و گروهی دیگر یکسری به‌روزرسانی‌های جدید را تجربه کرده بودند. این محصولات که عمدتا با محوریت روباتیک عرضه شدند، نشان دادند که ظرفیت به کارگیری روبات‌های در مقیاس خانگی بسیار بالا است. در این میان روبات Alpha 2 یکی از این نمونه‌های موفق به شمار می‌رود.

روبات همه کاره  Alpha 2


همه مردم عاشق روبات‌ها هستند، این‌طور نیست؟ در مقطع فعلی همه مردم عاشق روبات‌ها هستند. اما روبات ساخت شرکت UBTech موسوم به Alpha 2 وعده داده است که یک اسباب بازی سرگرم کننده برای بزرگ‌سالان باشد. البته همچنان برای کودکان نیز جذاب خواهد بود. این روبات قرار است در ماه مارس به قیمت 1300 دلار در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد. این روبات از طریق فرمان‌های صوتی قابل کنترل بوده و طیف گسترده‌ای از ترفندها از روشن کردن لامپ‌های هوشمند خانه گرفته تا تمرینات یوگا را در خود جای داده است.

البته لازم به توضیح است در دمویی که در نمایش‌گاه امسال به شرکت کنندگان نشان داده شده است، خبری از کنترل صوتی در میان نبوده، اما کاربران این توانایی را دارند تا با استفاده از برنامه‌‌ای که روی اسمارت‌فون‌هایشان نصب می‌شود حرکات روبات از قبیل چرخش در محیط اطراف، نشستن و دست تکان دادن آن‌را کنترل کنند. این برنامه ویژه پلتفرم‌های آندروید و IOS ساخته شده است. همین قاعده در ارتباط با دیگر فعالیت‌های روبات نیز صدق می‌کند. به عبارت دیگر بسیاری از حرکات روبات قابل کنترل کردن است. طراحی بصری و ظاهری Alpha 2 باعث شده است تا این روبات با مزه مورد توجه بزرگ‌سالان و کودکان قرار گیرد. از جمله کارهایی که Alpha 2 از عهده انجام آن‌ها بر می‌آید می‌توان به عکس گرفتن، تنظیم هشدارها و یادآوری قرارها، کنترل تجهیزات هوشمند خانه شبیه به قفل‌ها و لامپ‌ها، پخش موسیقی و نمایش حرکات یوگا اشاره کرد.

باتری این روبات در کمترین حالت در هر بار شارژ به میزان یک ساعت به کاربران سرویس دهی می‌کند. اما اگر در نظر دارید که این روبات میزان بیشتری به شما سرویس‌دهی کند، در نتیجه نیازمند شارژهای اختصاصی یا یک کابل همیشه متصل به برق هستید. در حال حاضر این روبات به رنگ‌های قرمز، آبی در دسترس کاربران قرار دارند، اما در آینده بر تعدد رنگ‌های این روبات افزوده خواهد شد. در حال حاضر این روبات از طریق فروشگاه آمازون در اختیار کاربران ایالات متحده قرار خواهد گرفت، اما در آینده این روبات در کشورهای استرالیا و انگلستان نیز در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *