جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اطلاعات بیشتر از رابط کاربری متفاوت آیفون X اپل

 اپل تا به امروز به مشتریان خود نشان داده که دسترسی به اپلیکیشن های اخیر، هوم اسکرین، کنترل سنتر و یا سیری روی آیفون X که از دکمه هوم بهره مند نیست چگونه انجام می شود؛ اما نسخه بتای نرم افزار Xcode جزییات بیشتری درباره رابط کاربری آیفون X افشا کرده و تفاوت های آن با آیفون 8 را آشکار می کند. پیش از هر چیز، داکی که به سبک آیپد در بخش پایینی نمایشگر قرار گرفته، در لبه ها شکلی گرد به خود می گیرد که نوعی طراحی یکپارچه به رابط کاربری و طراحی بدنه دستگاه می بخشد و آیکن 4 اپلیکیشن را در خود جای می دهد.

 

رابط کاربری متفاوت آیفون X اپل

لاک اسکرین دستگاه، حالا با عبارت «برای باز شدن به سمت بالا سوایپ کنید» کاربر را راهنمایی می کند؛ این در حالی است که پیشتر، نوعی انیمیشنی در مقابل چشم کاربر قرار می گرفت که نشان می داد می توان با نمایشگر تعامل داشت. هنگامی که کنترل سنتر را به پایین می کشید، علامت شبکه اپراتور مخابراتی و نشانگر باتری هم به پایین می آید. از دیگر بهبودهای صورت گرفته هم می توان به انیمیشن تازه ای اشاره کرد که هنگام حرکت میان اسلایدهای اپلیکیشن های مختلف قابل مشاهده است.

علاوه بر این، اپل ویدیویی برای قابلیت Face ID در نظر گرفته که چگونگی انجام شدن پروسه تشخیص چهره را توضیح می دهد؛ حالا که Face ID به صورت رسمی معرفی شده انتظار می رود به زودی اطلاعات بیشتری درباره کارکرد این سیستم نقشه برداری سه بعدی از چهره منتشر شود. گفتنی است برای اپلیکیشن هایی که نیازمند تشخیص بیومتریک کاربر هستند، هشداری از سوی اپل به نمایش در می آید که به استفاده از Face ID اشاره دارد؛ حتی اگر اپلیکیشن مورد نظر به صورت خاص برای استفاده از Touch ID توسعه یافته باشد.

و در نهایت، اپل احتمالاً راهکاری برای دسترسی پذیری هرچه بیشتر و استفاده از آیفون X با یک دست در نظر گرفته است؛ با این حال، در نبود دکمه فیزیکی هوم مشخص نیست که این قابلیت چگونه فعال سازی می شود.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *