جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دکمه Bixby در گلکسی اس ۸ تغییر میکند

در این مطلب نحوه استفاده از اپلیکیشن bxActions را به شما آموزش می دهیم که کاربران گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس با استفاده آن می توانند از دکمه اختصاصی Bixby برای انجام کارهای دیگر استفاده کنند.

 

همانطور که می دانید گوشی های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس به همراه دستیار مجازی سامسونگ یعنی Bixby عرضه شده اند و یک دکمه سخت افزاری هم برای راه اندازی این دستیار مجازی بر روی جدیدترین پرچم داران سامسونگ تعبیه شده است. در مورد Bixby هم باید گفت که این دستیار مجازی هنوز در ابتدای راه خود قرار دارد و معایب زیادی دارد. می توان گفت که عملکرد این دستیار مجازی با سایر دستیارها همانند Google Assistant، Siri و حتی Alexa قابل مقایسه نیست.

سامسونگ به هیج وجه نمی خواهد دکمه اختصاصی دستیار مجازی Bixby ریمپ شود و به همین دلیل هم آپدیت هایی منتشر کرده است که اپلیکیشن هایی را که برای انجام این کار ایجاد شده اند، بلاک می کند؛ اما توسعه دهندگان همیشه راه حل هایی برای دور زدن این محدودیت ها دارند و اقداماتی در جهت استفاده بهینه تر از دکمه سخت افزاری Bixby انجام داده اند تا این محدودیت را برطرف کنند. چندین اپلیکیشن برای انجام این کار در گوگل پلی استور وجود دارد و ما در این مطلب قصد داریم که نحوه استفاده یکی از آن ها به نام bxActions را به عنوان نمونه به شما آموزش دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

این اپلیکیشن هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی (۱٫۹۹ دلار) قابل استفاده است. نسخه رایگان این اپلیکیشن همانند بسیاری از اپلیکیشن های دیگر محدودیت هایی دارد؛ اما نسخه پولی آن ویژگی های زیادی دارد. البته توصیه ما این است که ابتدا نسخه رایگان این اپلیکیشن را امتحان کنید و سپس در صورت رضایت نسخه پولی آن را خریداری کنید. لازم به ذکر است که استفاده از این اپلیکیشن نیازی به روت کردن گوشی ندارد.

زمانی که این اپلیکیشن اجرا می شود، پس از بلاک شدن و توقف فعالیت Bixby، یادداشتی کوتاه در مورد نحوه کار اپلیکیشن به شما نمایش داده می شود. پس از ریمپ کردن دکمه سخت افزاری Bixby، قبل از سفارشی سازی این دکمه توسط شما و قبل از اینکه اقدام مورد نظر شما توسط این دکمه انجام شود، می توانید قابلیت ها و ویژگی های اپلیکیشن را به صورت مختصر مشاهده کنید. اگر چه اپلیکیشن bxActions چندان کاربردی است؛ اما حداقل امکان استفاده از Bixby به شیوه های مختلف را فراهم می کند.

اپلیکیشن در ابتدای کار از شما می خواهد حالت مورد نظر خود را انتخاب کنید

Comfort mode: در این حالت اپلیکیشن کاملا باز است و کاربران می توانند از تمام ویژگی ها و قابلیت های آن استفاده کنند.

Performance mode: این حالت باعث عملکرد بهتر اپلیکیشن می شود و کاربر به صفحه اصلی گوشی هدایت می شود.

Hybrid Mode: این حالت ترکیبی از هر دو حالت قبلی است. در این حالت هم اپلیکیشن کاملا باز است و هم از عملکرد خوبی برخوردار است.

وقتی که حالت مورد نظر خود را انتخاب کردید، باید آن حالت را در تنظیمات Accessibility فعال کنید. این کار به این منظور انجام می شود تا اپلیکیشن کنترل کامل نسبت به دکمه سخت افزاری Bixby داشته باشد. زمانی که حالت مورد نظر خود را انتخاب کردید، منوی زیر نمایش داده می شود.

چنانچه تصمیم گرفتید حالت خود را تغییر دهید، باید تغییرات مد نظر خود را در منوی Accessibility تغییر دهید. به دلیل اینکه هر یک از حالت ها تنظیمات Accessibility مختص به خود را دارند، باید هر زمانی که خواستید حالت خود را تغییر دهید، تنظیمات Accessibility آن را انجام دهید. لازم به ذکر است که تنها یک حالت در آن واحد قابل استفاده است.

پس از انجام این تنظیمات می توانید دکمه سخت افزاری را مطابق میل خود ریمپ کنید. این کار را می توانید از طریق بخش Standard action که در تنظیمات Remap button قرار دارد، انجام دهید. در این گزینه راه اندازی Google Now به صورت پیش فرض تنظیم شده است.

با باز کردن بخش standard action با تعداد زیادی از گزینه ها و کارهای مختلف مواجه می شوید که می توانید آن ها را از طریق دکمه اختصاصی Bixby انجام دهید؛ مثلا می توانید برای باز کردن اپلیکیشن ها از این دکمه استفاده کنید یا از این دکمه به عنوان یکی از دکمه های ناوبری اندروید استفاده کنید و یا یکی از دستیارهای مجازی Google Now یا Google Assistant را با استفاده از این دکمه اجرا کنید. فقط باید به این نکته توجه داشتید باشید که دکمه اختصاصی Bixby در آن واحد فقط می تواند یک کار انجام دهد.

البته در جدیترین آپدیت گوشی های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس که توسط اپراتورهای Sprint و T-mobile عرضه شده اند، به هیچ وجه امکان ریمپ کردن دکمه اختصاصی Bixby توسط اپلیکیشن وجود ندارد. کاربران این گوشی ها باید گزینه compatibility mode را فعال کنند. این گزینه در بخش Expremental در قسمت پایین صفحه تنظیمات گوشی وجود دارد.

در ضمن اپلیکیشن bxActions قابلیت های جالب دیگری نیز دارد؛ به عنوان مثال در صورت استفاده از حالت Comfort می توانید از قابلیت Bixby Shutter استفاده کنید و از دکمه اختصاصی Bixby به عنوان شاتر برای عکاسی استفاده کنید. همچنین می توانید برای باز و بسته کردن اپلیکیشن ها نیز از این دکمه استفاده کنید.

در پایان می توان گفت که اپلیکیشن bxActions امکان استفاده از دکمه اختصاصی Bixby به شیوه های مختلف را برای کاربران فراهم می کند و باعث می شود این دکمه که کاربران تقریبا هیچ استفاده ای از آن نمی کنند، به یک دکمه کاربردی تبدیل شود. در صورتی که فعالیت این اپلیکیشن متوقف شد، منتظر بمانید تا پچی برای برطرف کردن مشکل آن منتشر شود.

منبع : کلیک

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *