جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تصاویر گرفته شده با دوربین دوگانه 13 مگاپیکسلی اسنشال فون

تلفن هوشمند اسنشال فون اندی رابین قرار بود تا پایان ماه میلادی گذشته وارد بازار شود اما این کار به تعویق افتاد تا این دستگاه مورد انتظار احتمالا در ماه آگوست وارد بازار شود هر چند با توجه به مشکلات پیش آمده در این شرکت و ترک برخی از مدیران رده بالای آن، ممکن است باعث شود عرضه ی اسنشال باری دیگر به تعویق بیافتد. اسنشال فون اولین گوشی هوشمند ساخته شده توسط اندی رابین محسوب میشود که یک غافل گیری در دنیای گوشی های هوشمند بود. این دستگاه از نظر طراحی بسیار منحصر به فرد است و از نظر مشخصات فنی نیز قادر به رقابت با برترین پرچمداران بازار است. همچنین یکی از برترین قابلیت های این دستگاه، طراحی ماژولار آن است که به کاربر امکان استفاده از ماژول های جذابی مانند دوربین 360 درجه را میدهد که البته نمونه تصویر گرفته شده با این ماژول که مدتی پیش منتشر شد نشان از نویز نسبتا زیاد در تصاویر خروجی بود. اما از ماژول دوربین این دستگاه که بگذریم، اسنشال فون به یک دوربین دوگانه ی 13 مگاپیکسلی مجهز است که از یک سنسور مونوکروم و یک سنسور RGB تشکیل شده است. هر دو سنسور در این دستگاه برای ثبت تصاویر با کیفیت و با عمق مناسب، با هم فعالیت میکنند.

 

اکنون نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین دوگانه ی اسنشال فون منتشر شده تا کاربران از نحوه ی عملکرد دوربین دستگاه مطلع شوند. پردازشگر پیشرفته ی سیگنال به کار گرفته شده در دوربین اسنشال فون باعث شده تا تصاویر خروجی دارای نوردهی بسیار مناسبی باشند. ISP دوربین این دستگاه قادر به اندازه گیری میزان نور محیط است و پس از ثبت تصویر، تغییرات لازم را به طور خودکار اعمال میکند تا تصویر خروجی از نظر نورپردازی مشکلی نداشته باشد. در اولین نمونه تصویر گرفته شده همان طور که میبینید، سنسور رنگی اسنشال فون تصویر بسیار کیفیتی را ثبت کرده است در حالی که سنسور مونوکروم نیز خروجی تصویر متفاوتی داشته است. رنگ ها در نمونه تصویر رنگی تا حدودی طبیعی به نظر میرسد و نویز خاصی نیز در تصاویر دیده نمیشود. این در حالیست که به علت اینکه گاهی اوقات ISP ها عملکرد افراطی از خود نشان میدهند، عکاسان حرفه ای ترجیح میدهند که فایل خام تصاویر را گرفته و سپس به سلیقه ی خود تغییرات لازم را اعمال کنند. اما عملکرد ISP به کار گرفته شده در اسنشال فون به نظر ایده آل میرسد.

خانم Yazhu Ling که سابقه ی زیادی در زمینه ی پردازشگر سیگنال های تصاویر دارد و شخصا بر روی بخش دوربین اسنشال فعالیت کرده است در مورد وظایف مهمی که ISP ها در سنسور های دوربین ایفا میکنند صحبت کرده است که مستلزم داشتن کیفیت مناسب در تصویربرداری از هر سوژه ای در دنیا، یک ISP مناسب است که باید مشکلات مختلف از جمله مشکلات کیفی تصاویر را پیدا و برطرف کند. Ling و تیم وی به شدت بر روی عملکرد فناوری ISP این دستگاه کار کرده اند تا ISP در شرایط مختلف و تصویربرداری از سوژه های متنوع عملکرد مناسبی هم در شرایط آزمایشگاهی و هم در شرایط طبیعی از خود نشان دهد. تصاویر بالا عملکرد بسیار خوب دوربین اسنشال فون را در تنظیم ISO 1800 نشان میدهد. این مقدار برای سنسور های کوچک اسنشال فون بسیار زیاد است اما به واسطه ی بهبود های صورت گرفته بر روی ISP و رفع مشکلات، نتیجه ی تصویربرداری با این تنظیمات این چنین فوق العاده است. هنوز آزمایشگاه های معتبری همچون DxOMark، دوربین اسنشال فون را بررسی نکرده اند اما در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، احتمال اسنشال فون میتواند امتیاز بسیار خوبی را در این زمینه کسب کند.

منبع : سخت افزار

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *