جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دست‌و دلبازترین شرکت‌های فناوری

در میان شرکت‌های بزرگ، ۱۰ شرکت وجود دارند که مورد علاقه افرادی هستند که می‌خواهند با حقوق بالا به استخدام درآیند.

دست‌و دلبازترین شرکت‌های فناوری
شرکت‌های بزرگ فناوری به خاطر استخدام دانشجویان بی‌سابقه و تازه‌کار که به دنبال اولین تجربه کار زندگی خود هستند شهرت دارند، اما میزان پرداخت حقوق در هر شرکت متفاوت است و برخی از این شرکت‌ها به اندازه‌ای که به نظر می‌آیند دست‌ودلباز نیستند.

براساس گزارش CNN، با این همه در میان شرکت‌های بزرگ، ۱۰ شرکت وجود دارند که مورد علاقه افرادی هستند که می‌خواهند با حقوق بالا به استخدام درآیند. در حقیقت این شرکت‌ها نسبت به دیگران بهترین رقم پرداختی را برای کارمندان تازه‌کار درنظر می‌گیرند.

این لیست که توسط وب‌سایت معیار‌سنجی Emolument تهیه شده‌است، براساس داده‌های ۶۰۰ کارمند که کمتر از سه سال سابقه کار در شرکت‌های بزرگ فناوری را داشته‌اند، تدوین شده‌ است. این افراد در سمت‌های مختلفی از جمله برنامه‌نویسی، امور مالی، منابع انسانی و بازاریابی مشغول به کار بوده‌اند و بیشتر این افراد نیز در شعبه‌های اروپا و آمریکای این شرکت‌ها مشغول به کار شده‌اند.

آمازون
این شرکت بالاترین نرخ پرداختی به کارمندان تازه‌وارد خود را دارد، به طوری که میانگین حقوق یک کارگر سالانه ۱۰۹۰۰۰ دلار است و پاداشی ۲۲ هزار دلاری نیز دریافت می‌کند. با این‌همه آمازون شرکتی است که به داشتن محیط کار خسته‌کننده و غیرقابل تحمل شهرت دارد.

اپل
این شرکت برای کارگران و کارمندان جوانش میانگین حقوقی برابر سالانه ۱۰۴ هزار دلار در نظر گرفته‌است و با احتساب پاداش سالانه ۱۶ هزار دلار،‌مجموع دریافتی سالانه کارمندان این شرکت به ۱۲۰ هزار دلار می‌رسد.

گوگل
این شرگت معمولا به دلیل اینکه فرصت‌های شغلی سخاوتمندانه و حقوق‌های عالی را در اختیار دانشجویان سال آخر دانشگاه قرار می‌دهد، شهرت زیادی دارد. با این‌همه متوسط پرداخت این شرکت به کارمندان جوانش سالانه ۸۶ هزار دلار است و میزان پاداش سالانه آنها نیز ۲۰ هزار دلار در نظر گرفته شده‌است.

سیسکو سیستمز
این شرکت آمریکایی نیز حقوق سخاوتمندانه‌ای به کارمندان تازه‌کارش پرداخت می‌کند،‌اگرچه میزان پاداش آنها به اندازه دیگر شرکت‌ها چشمگیر نیست. میزان حقوق سالانه کارمندان این شرکت ۶۷ هزار دلار است. متوسط پاداش سالانه نیز هزار دلار تعیین شده‌است. این یعنی درآمد سالانه ۶۸ هزار دلار.

اوراکل
شرکت متعلق به لری الیسون به پرداخت حقوق‌های بالا شهرت دارد اما در این شرکت برای کارمندان تازه‌وارد از پاداش خبری نیست. متوسط حقوق در این شرکت برای تازه‌واردان ۶۷ هزار دلار است.

مایکروسافت
این غول نرم‌افزاری جهان حقوق و پاداش قابل توجهی را برای کارمندان جوان و بدون تجربه‌اش درنظر گرفته‌است. متوسط حقوق این افراد در مایکروسافت ۵۸ هزار دلار و متوسط پاداش ۹ هزار دلار است و این به آن معنی است که درآمد سالانه افراد در مایکروسافت برابر درآمد کارمندان تازه‌کار در اوراکل است.

تلفونیکا
این شرکت ارتباطاتی اسپانیایی اولین شرکت غیرآمریکایی لیست به شمار می‌رود و نمایانگر شکاف بزرگی است که در سطح پرداخت‌ شرکت‌های فناوری در آمریکا و اروپا وجود دارد. متوسط حقوق کارمندان تازه‌کار تلفونیکا ۴۵ هزار دلار است که مجموع آن با پاداش چهار هزار دلاری درآمد سالانه کارمندان این شرکت را به ۴۹ هزار دلار می‌رساند.

Orange و IBM
هیچ‌یک از این دو شرکت پاداشی برای کارمندان تازه‌کار خود در نظر نگرفته‌اند و حقوق سالانه هردو شرکت برای کارمندان بدون تجربه ۴۸ هزار دلار است.

SAP
این شرکت بزرگ نرم‌افزاری آلمانی کمترین میزان حقوق را در لیست به خود اختصاص داده‌است، سالانه ۴۴ هزار دلار. پاداش سالانه کارمندان این شرکت نیز چهار هزار دلار است تا مجموع درآمد سالانه کارمندان به ۴۸ هزار دلار برسد.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *