جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دستیار هوشمند الکسای آمازون به میت 9 هواوی آمد

رفته‌رفته حضور یک دستیار صوتی هوشمند در گوشی‌های همراه تراز اول امری ضروری به نظر می‌رسد، هواوی نیز که به خوبی از این نکته آگاه است در گوشی هوشمند میت ۹ خود از دستیار هوشمند الکسای آمازون بهره گرفته است.

دستیار هوشمند الکسای آمازون

این روزها بیشتر گوشی‌های همراه هوشمند تراز اول به سمت استفاده از یک دستیار صوتی هوشمند پیش می‌روند، بعضی از شرکت‌های بزرگ نیز همانند سامسونگ در حال توسعه دستیار هوشمند مخصوص به خود هستند. از طرف دیگر هواوی که دیگر رسما به عنوان یکی بزرگ‌ترین فروشنده‌های موبایل در بازار جهانی به حساب می‌آید از فقدان حضور دستیار صوتی هوشمند در گوشی‌های تراز اول خود رنج می‌برد.

به همین دلیل گفته می‌شد که مدتی است هواوی سودای استفاده از دستیار صوتی هوشمند آمازون که آنرا با نام الکسا می‌شناسیم در سر می‌پروراند، اکنون نیز باخبر شدیم این این گفته صحت دارد و کاربران هواوی میت ۹ در آمریکا از امروز به بعد میزبان دستیار صوتی هوشمند الکسای آمازون در گوشی‌های خود هستند.

به این ترتیب کاربران هواوی میت ۹ با نصب اپلیکیشن الکسا قادر هستند دستورات صوتی خود را صادر کنند. از طرف دیگر کاربران هواوی میت ۹ به منابع کامل دستورات الکسا دسترسی دارند، امکان برقراری ارتباط دستیار هوشمند الکسا با سایر تجهیزات هوشمند نظیر لامپ‌های هوشمند فیلیپس و تمامی تجهیزات هوشمندی که از اتوماسیون IFTTT بهره می‌برند نیز برای کاربران هواوی میت ۹ میسر است.

امکان خرید مستقیم از آمازون، اعلام خلاصه خبرهای روز، به یاد آوری برنامه‌های تقویم، گزارش اعلام وضعیت هوا از مواردی است که دستیار هوشمند الکسا در هواوی میت ۹ در اختیار کاربر قرار می‌‌دهد.

ناگفته نماند از آنجایی که الکسا تازه راه خود را به هواوی میت ۹ باز کرده است هنوز شاهد محدویت‌های دست و پاگیری در تعامل با الکسا در میت ۹ هستیم. کاربر باید حتما اپلیکیشن الکسا را باز کرده و سپس از طریق هواوی میت ۹ با دستیار هوشمند الکسا تعامل‌ برقرار کند. امکان پخش موسیقی نظیر آنچه در آمازون اکو دیده‌ایم نیز در الکسای هواوی میت ۹ وجود ندارد.

از طرف دیگر ظاهرا الکسای حاضر در هواوی میت ۹ در خصوص تشخیص نام شهرها نیز مشکل دارد و کاربر باید حتما نام شهر را از الکسا بپرسد تا گزارش هوای دقیقی را بر اساس شهری و منطقه‌ای که در آن حضور دارد دریافت کند.

هواوی نیز اعلام کرده است که برای رفع این محدویت‌ها تا سال آینده برنامه‌ای ندارد. با این حساب باید دید الکسا در هواوی میت ۹ تا چه اندازه کمک حال کاربران خواهد بود. بدون شک موفقیت حضور الکسا در هواوی میت ۹ باعث خواهد شد تا سایر گوشی‌های تراز اول هواوی نیز میزبان این دستیار هوشمند و کارآمد آمازون باشند.

منبع : فارنت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *