جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


جابجایی Unknown Resources در اندروید اوریو با مجوز دسترسی

نصب اپلیکیشن‌ها از منابع ناشناس، به خصوص در مناطقی که با محدودیت‌های دسترسی به گوگل پلی مواجه هستند، امکانی بسیار کاربردی است. اما این قابلیت اکنون در اندروید اوریو به شکل دیگری درآمده است.

 

جابجایی Unknown Resources

بسیاری از کاربران اندروید که از قابلیت سایدلودینگ یا نصب اپلیکیشن‌ها از طریق فایل نصبی استفاده می‌کنند، با گزینه‌ی منابع ناشناس (Unknown Sources) آشنایی دارند. در سیستم‌عامل اندروید، در صورتی که قصد نصب یک اپلیکیشن از مکانی به غیر از گوگل پلی داشته باشید، پیش از این کار باید گزینه‌ی منابع ناشناس را در بخش تنظیمات فعال کنید. با این وجود، اگر گوشی هوشمند خود را به نسخه‌ی جدید اندروید به‌روزرسانی کرده باشید، احتمالا تصور خواهید کرد که امکان سایدلودینگ اپلیکیشن‌ها دیگر وجود ندارد. اما گوگل این گزینه را تنها از مکان فعلی‌اش جابه‌جا کرده است. در اندروید اوریو، این گزینه از بخش تنظیمات حذف شده و به‌صورت مجوز دسترسی درآمده است. بدین صورت که هر زمان تصمیم به نصب اپلیکیشن از منابع ناشناس دارید، باید ابتدا مجوز آن را صادر کنید.

این جابه‌جایی در اندروید اوریو، تغییر مهمی است؛ زیرا نصب اپلیکیشن از منابع ناشناس را ایمن‌تر می‌کند. با این تغییر، در صورتی که اپلیکیشن دیگری از شما درخواست نصب یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری جعلی و حاوی بدافزار داشته باشد، از آن جلوگیری می‌شود. اکنون دیگر امکان فریب کاربر برای نصب به‌روزرسانی‌های جعلی وجود ندارد و پیش از آن، تأیید شما برای انجام آن درخواست می‌شود. این بهبود جدید ممکن است نصب اپلیکیشن‌ها را وقت‌گیر کند و باعث آزردگی کاربران شود؛ اما قطعا برای امنیت و حریم خصوصی بسیار ضروری است و ارزش وقت گذاشتن را دارد.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *